2:09 1403/02/14

۱۶ اردیبهشت روزی برای بزرگداشت مراغه

صافی نیوز / آيين گراميداشت روز مراغه در هفتمين سال برگزاري اين رويداد فرهنگی، علاقه مندان به فرهنگ، هنر و تاريخ مراغه را گرد هم آورد.
4244

به گزارش صافی، آئین روز مراغه امسال با شرکت و حضور پرشور شخصیتهای فرهنگی و اقشار مختلف مردم متفاوت‌تر و مردمی‌تر از سالهای قبل در تالار عبدالقادر مراغه‌ای برگزار شد.

شهرام مروتی نخستین سخنران این مراسم در سخنانی از راه اندازی موزه شهرداری مراغه در آینده نزدیک خبر داد.

سرپرست شهرداری مراغه افزود: در طول تاریخ، مردم شریف مراغه به مراغه‌ای بودن خود افتخار کرده اند و افتخار می‌کنند چرا که مراغه نگینی درخشان در تاریخ و تمدن بی بدیل کشورمان است.

وی افزود: مراغه به لحاظ سرمایه‌های علمی، سرزمینی است که مشاهیر عظیمی را در دل خود داشته و در زمان ایلخانان خواجه نصیر توانست با ایجاد مراکز بزرگ علمی، فرهنگی، دینی، تاریخی، سیاسی، نجوم و دیگر علوم روز آن دوران، شاخ و برگ دانش و پژوهش را افزایش داده است.

وی اظهار داشت: تمام این داشته‌های غنی سرمایه ملی ما هستند که در راستای همدلی و همبستگی باید از آنها استفاده کنیم و این پیوستگی و همدلی را در دنیا قوت بخشیم.

دبیر برگزاری روز مراغه نیز در این مراسم طی گزارش مبسوطی از اقدامات انجام شده جهت گرامیداشت روز مراغه افزود: اجرای برنامه های روز مراغه مختص یک فرد، یک شخص و یک نهاد نیست و باید مسئولین و مردم همه با همدلی برای این روز عزیز قدم بردارند.

ابراهیم خوش رفتار افزود: امسال برنامه های متنوعی برای گرامیداشت روز مراغه از جمله مسابقات ورزشی، تورهای مراغه گردی، همایش سرمایه گذاری، نمایشگاه های فرهنگی و هنری برگزار گردید.

سخنرانی و بیان خاطرات رزمنده سرافراز شهر و از همرزمان شهید باکری، حاج طیب خیراللهی و قرائت اشعار توسط حسین فرهادی و دکتر ودود دوستی و نیز اجرای برنامه توسط نونهالان مرکز شکوه های نور و اجرای موسیقی عاشقلار و نیز تجلیل از خانواده شهدای ۸ سال جنگ تحمیلی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

انتهای پیام/

خورشید حیدرزاده
خورشید حیدرزاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}