وزیر علوم؛

۱۹۷مرکز رشد و فناوری در کشور فعال است

صافی نیوز - ارومیه – وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در حال حاضر ۹۱۷ مرکز رشد و فن آوری و ۴۳پارک علم و فناوری برای حفظ دستاورد های علمی کشور فعال است.

به گزارش صافی نیوز، منصور غلامی دوشنبه شب در مراسم افتتاح مرکز نوآوری کسب و کارهای نوین در جمع اساتید دانشگاههای ارومیه اظهارداشت: هم اکنون جایگاه علمی کشور در دنیا با تلاش جهادی دانشمندان جوان بسیار مطلوب است.

وی با اشاره به این که برای کیفی سازی نظام آموزشی در دانشگاههای کشور نیازمند بازنگری جدی و استفاده از شیوه های نوین آموزش هستیم، خاطر نشان ساخت: تعامل و همکاری های علمی و آموزشی با سایر دانشگاههای معتبر جهان باید در اولویت برنامه های مراکز آموزش عالی قرارگیرد.

سرپرست پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم گفت: فضای کسب و کارهای نوپا با محوریت IT در خیابان دانشگاه ارومیه به بهره‌برداری می‌رسد تا فعالان این حوزه در این محل گرد هم‌آیند.

علی‌محمد نیکبخت افزود: این مرکز با حدود یک میلیارد ریال هزینه به بهره‌برداری می‌رسد و در مرحله نخست چهار شرکت فعال در حوزه IT در این محل مستقر شده است.

وی با بیان اینکه  مجموعه پارک علم و فناوری به صورت حرفه‌ای و با هدف توسعه نوآوری و انجام کارهای دانش‌بنیان در حال فعالیت است تا بتواند نیاز جوانان نخبه استان را فراهم کند افزود: ۶٠ میلیارد ریال برای توسعه و احداث فاز ٢ پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی اختصاص یافته که تا یک‌ماه آینده فاز دوم این پارک افتتاح می‌شود.

سرپرست پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی ادامه داد: حدود ۳۰ میلیارد ریال دیگر نیز برای سال آینده در نظر گرفتیم که امید است با توجه مسئولان این مبلغ برای توسعه پارک علم و فناوری این استان تخصیص یابد.

در پایان این نشست جمعی از حاضران در خصوص توجه به طرح های پژوهشی، راه اندازی رشته های دانشگاهی مهارت محور و کیفیت بخشی به نظام آموزشی در دانشگاههای مطالبی را مطرح کردند.

در حاشیه این نشست  اسناد ۱۷ هکتار از اراضی دانشگاه ارومیه به پارک علم و فناوری ارومیه واگذار شد.

همچنین با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیروگاه خورشیدی ۴۰۰ کیلو واتی دانشگاه ارومیه به بهره برداری‌ رسید.

این نیروگاه خورشیدی سالانه ۸۰۰ مگاوات ساعت انرژی تولید و از انتشار ۵۰۳ تن آلاینده زیست محیطی جلوگیری می‌کند.

این نیروگاه در زمینی به مساحت هفت‌هزار متر مربع احداث شده و بیش از ۴۰ میلیارد ریال برای احداث این نیروگاه هزینه شده است.

مراحل طراحی این نیروگاه خورشیدی توسط متخصصان داخلی و با همکاری اساتید دانشگاهی انجام شده‌است،این نیروگاه شامل یک‌هزار و ۳۴۴ پنل خورشیدی و هفت “اینورنور” متصل به شبکه است.

انتهای خبر/