مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی:

۳۰۰ اتوبوس زائران اربعین آذربایجان شرقی را جابجا می کنند

صافی نیوز - تبریز - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان شرقی از مهیا شدن ۳۰۰ دستگاه اتوبوس برای جابجایی زائران اربعین این استان خبر داد.

اروجعلی علیزاده، در گفتگو با صافی نیوز، ابراز داشت: سال گذشته ۱۷ هزار نفر از زائران استان از طریق شرکت های حمل و نقل جابجا شدند که امسال برای ۲۵ هزار نفر پیش بینی های لازم انجام شده است.

وی افزود:  برای جابجایی زائران اربعین، ۳۰۰ دستگاه اتوبوس در نظر گرفته شده که تعدادی در مرز خسروی مستقر می شوند، کرمانشاه استان معین آذربایجان شرقی است که اتوبوس ها هنگام برگشت از شهر کرمانشاه به مقصد تبریز حرکت خواهند کرد.

رئیس کمیته حمل و نقل ستاد اربعین استان آذربایجان شرقی با اشاره به انیکه زائران آذربایجان شرقی می توانند از مرز خسروی وارد کشور عراق شوند، خاطرنشان کرد: شرکت خوش ره تنها شرکت بین المللی است که اجازه خروج از کشور را دارد و زاران می توانند از طریق این شرکت تا داخل خاک عراق سفر کنند.

علیزاده همچنین با اشاره به میزان کرایه های جابجایی زائران اذعان داشت: کرایه حمل و نقل ناوگان اتوبوسرانی از این استان تا مرز خسروی برای اتوبوس های ۲۵ صندلی هر نفر ۹۴ هزار تومان، برای اتوبوس های ۳۳ صندلی ۸۰ هزار تومان و برای ۴۴ صندلی ۶۵ هزار تومان اعلام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان شرقی در پایان با تاکید بر اینکه هماهنگی های لازم با استان های مسیر حرکت کاروان آذربایجان شرقی انجام شده است، تصریح کرد: امسال ۲۴ موکب از آذربایجان شرقی برای ارائه خدمات به زائران حسینی در خاک عراق و یک موکب نیز در مرز خسروی دائر خواهد شد.

انتهای خبر/