رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی:

۳۰ درصد پذیرفته شدگان کارشناسی ارشد دانشجویان پیام نور هستند

صافی نیوز - تبریز- رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی با تاکید بر کیفیت خوب آموزشی در دانشگاه پیام نور گفت: ۳۰ درصد پذیرفته شدگان کارشناسی ارشد دانشجویان پیام نور هستند.

بخشعلی معصومی در گفتگو با صافی نیوز گفت: با توجه به اینکه عدالت آموزشی در دانشگاه پیام نور به خوبی رعایت می شود و کتاب های آموزشی مبنای علمی دانشجویان قرار می گیرد مشاهده می شود که ۳۰ درصد پذیرفته شدگان کارشناسی ارشد دانشگاه های دولتی از دانشجویان پیام نور هستند.

وی افزود: دانشگاه پیام نور دانشگاه آزمون محور است و دانشجویان می توانند به صورت آموزش نیمه حضوری یا به صورت الکترونیکی از خدمات آموزشی این دانشگاه بهره مند شوند.

معصومی با اشاره به پذیرش دانشجو بدون آزمون اظهارداشت: دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش دانشجو بدون آزمون کنکور ندارد. در مقطع ارشد تنها از دو طریق کنکور سراسری و از طریق دوره های فراگیر پذیرش صورت می گیرد.

رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی با اشاره به واحدهای فعال دانشگاه پیام نور خاطرنشان کرد: دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی ۲۹مرکز و واحد فعال دانشگاهی دارد که دو واحد دانشگاهی خاروانا با ورزقان در سال ۹۴با هم تجمیع شده اند.

وی در مورد تعداد دانشجویان این واحد آموزشی نیز افزود: دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی ۲۲هزار نفر دانشجو دارد که ۱۹هزار نفر از این تعداد دانشجویان فعال هستند.

معصومی با اشاره به کاهش تعداد دانشجویان در مراکز دانشگاهی خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش تعداد دانشجویان در تمام مراکز دانشگاهی باید گفت ۳۰الی ۴۰درصد دانشجویان دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی نیز کاهش یافته است.

وی در ادامه به مراکز رشد و فناوری دانشگاه پیام نور اشاره کرد و گفت : ۴مرکز رشد و فناوری در شهرهای تبریز، هشترود، ملکان و مراغه فعال هستند و در زمینه ارتباط صنعت با دانشگاه تفاهم نامه های متعددی با نهادها و ارگان های مختلف در جهت افزایش مهارت دانشجویان منعقد شده است.

انتهای خبر/