در گفتگو با خبرنگاران عنوان شد؛

۳۶۶ کیلوگرم مواد مخدر در آذربایجان غربی کشف شد

صافی نیوز - ارومیه - سرپرست فرماندهی مرزبانی آذربایجان‌غربی گفت: ازابتدای سالجاری تاکنون ۳۶۶ کیلوگرم مواد مخدر توسط مرزبانی استان کشف و ضبط شده است.

به گزارش صافی نیوز، فردین پیری ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه این میزان مواد مخدر در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال ۱۹۸ کیلوگرم بود ۸۴ درصد رشد نشان می دهد افزود: همچنین طی امسال ۲۸ متهم در رابطه با مواد مخدر دستگیر و ۱۱ دستگاه خودرو توقیف شده است. 

وی با بیان اینکه امسال در برخی کشفیات با کاهش قابل توجهی مواجه بوده ایم اظهارداشت: از ابتدای امسال تاکنون کالاهای قاچاق به ارزش ۳۰۵ میلیارد ریال در مرزهای این استان کشف و ضبط شده‌است.

سرهنگ پیری با اشاره به اینکه  ارزش کالاهای قاچاق کشف شده در مدت مشابه سال گذشته حدود ۴۳۵ میلیارد ریال بود که امسال ۳۰ درصد کمتر شده است ادامه داد: امسال همچنین کاهش ۶۴ درصدی کشف احشام، کاهش ۱۲ درصدی کشف سوخت، افزایش ۳۸۲ درصدی و ۱۰۰ درصدی در کشف طلا و ارز را در مرزهای استان شاهد بوده‌ایم. 

سرپرست فرماندهی مرزبانی آذربایجان غربی با بیان اینکه گذشته، تهدیدات دشمن به صورت سخت و نظامی بود اما امروزه فناوری و علم به جایی رسید که مولفه‌های امنیت تغییر یافته است افزود: امروزه تهدیدات نرم بر تهدیدات سخت برتری یافته و سلاح اصلی برای برتری آن، رسانه است بنابراین قلب دفاعی کشورها در جنگ نرم، رسانه‌ها هستند.

وی اضافه کرد: امید است که تهدیدات نرم با پدافند و دفاع رسانه‌ای از سوی اصحاب رسانه به فرصت تبدیل شود چون آنها با شناخت مولفه‌های امنیت، می‌توانند در برابر دشمن صف‌آرایی کرده و نقشه دشمن را نقش بر آب کنند.

سرهنگ پیری با اشاره به بزرگداشت روز خبرنگار عنوان کرد: رسانه‌ها باید بیش از منافع شخصی، به منافع ملی فکر کنند و در انتشار اخبار به صورت احساسی عمل نکرده و ضمن خودداری از تعصبات بی‌جا، متعهد، دلسوز و امانت‌دار باشند.

وی با اشاره به اینکه امروز مرزهای ایران از هر لحاظ تحت کنترل و رصد بوده و هرگونه تفکری که به سمت ایران باشد، به سرعت مقابله می‌شود بیان کرد: در این راستا نیز آموزش‌های فراوانی در آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و برای عشایر داده شده است.

سرپرست فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه با اقدامات پیشگیرانه، ۳۰ درصد عملیات مرزی افزایش یافته است افزود: در این زمینه نیز در مقوله کالای قاچاق، شاهد کاهش کشف هستیم چون بحث پیشگیری به صورت جدی پیگیری می‌شود.

انتهای خبر/