۳ افسانه در مورد رژیم غذایی، ورزش و خواب

صافی نیوز / رژیم معمولی حتی آن رژیم که ثابت شده‌تر هستند مانند «کتو» بر محدود کردن مصرف مواد مغذی اغلب بر ممنوع کردن کل گروه‌های غذایی تاکید دارند.

افسانه اول: رژیم‌های غذایی محبوب همه جا هستند بنابراین، حتما باید کارآمد باشند

سریع وزن کم کنید. این ایده‌ای فریبنده است، اما رژیم معمولی حتی آن رژیم که ثابت شده‌تر هستند مانند «کتو» بر محدود کردن مصرف مواد مغذی اغلب بر ممنوع کردن کل گروه‌های غذایی تاکید دارند. برای مثال، در رژیم غذایی کتو غلات، حبوبات و میوه‌ها به جز یک مشت توت ممنوع محسوب می‌شوند. با این وجود، به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده حذف ریز مغذی‌های مهم اقدامی سالم نیست و رژیم‌های غذایی محدود «در دراز مدت با شکست مواجه می‌شوند». این نوع محدودیت در درازمدت منجر به افزایش و نه کاهش وزن می‌شود.

افسانه دوم: مشکلی نیست اگر گوشی تلفن همراه هوشمند خود را به رختخواب ببرید

پژوهش‌ها نشان می‌دهند استفاده بیش از حد شبانه از تلفن‌های هوشمند با مشکل به خواب رفتن، کاهش مدت زمان خواب، خستگی در طول روز و حتی اختلالات خلقی مرتبط است.

هنگامی که از گوشی تلفن هوشمند خود استفاده می‌کنید چشمان‌تان را در معرض نور آبی قرار می‌دهید که باعث قطع تولید ملاتونین می‌شود هورمونی که ساعت بدن شما را تنظیم می‌کند. کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که هرگونه نور طیف LED را یک ساعت کامل پیش از خواب برای خود ممنوع سازید.

افسانه سوم: رسانه‌های اجتماعی می‌توانند شما را به رژیم غذایی و ورزش تشویق کنند

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که جوانان معتقدند روی آوردن به ویدئو‌های تناسب اندام و رژیم غذایی در تیک تاک، فیس بوک یا سایر رسانه‌های اجتماعی برای آنان الهام بخش بوده‌اند تا نسخه بهتری از خود باشند. آنان معتقدند این موضوع باعث ایجاد انگیزه برای ورزش کردن یا پیروی از رژیم غذایی می‌شود. با این وجود، آن چه می‌تواند منجر به نارضایتی بدن شود مقایسه اجتماعی و نگرانی‌های بیش از اندازه در مورد بدن و وزن است که همگی عوامل خطرناکی برای ایجاد اختلال خوردن می‌باشند.

انتهای پیام/