5:19 1403/02/19
سرپرست شهرداری مراغه:

۴۰ هزار تن آسفالت‌ریزی در معابر شهری مراغه اجرا شده است

صافی نیوز / سرپرست شهردار مراغه گفت: امسال تاکنون ۴۰ هزار تن آسفالت‌ریزی در معابر شهری مراغه اجرا شده است و پیش بینی می شود با مساعد بودن وضعیت‌ جوی این‌ میزان به ۶۰ هزار تن افزایش یابد.
شهرام مروتی

به گزارش صافی، شهرام مروتی روز یکشنبه در نشست خبری که در سالن اجتماعات شهرداری برگزار شد، افزود: همچنین امسال ۲۵ طرح عمرانی فعال با بیش از ۶۰ میلیارد تومان اعتبار به جز آسفالت ریزی و طرح‌های امانی توسط شهرداری در سطح هر مراغه در حال اجراست.

وی ادامه داد: اجرای این‌ میزان طرح در حالی انجام می شود که پیش از این ۱۱ طرح با ۹ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده بود که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با همراهی شورای شهر، تعداد طرح‌های فعال عمرانی افزایش چشمگیری یافته است.

وی اضافه کرد: همچنین امسال طرح تعریض بلوار ۵۵ متری پروفسور قنادی در هفته دولت افتتاح و طرح پل دخیل و خیابان حدفاصل آن تا بلوار طبیعت نیز تا یک ماه آینده زیر بار ترافیک رفته و اوایل آذرماه نیز به بهره برداری کامل خواهد رسید.

وی تصریح کرد: قول دادیم هر ماه یک پروژه در مجموعه مدیریت شهری کلنگ‌زنی و افتتاح کنیم.

وی گفت: طرح های فاز دوم ساماندهی محوطه رصدخانه تاریخی مراغه، اوحدیه، راه دسترسی به شهرک امام حسن(ع)، مسیر سلامت، پل دخیل تا بلوار طبیعت، احداث خیابان ۲۴ متری زیباشهر، اصلاح پیاده روزهای اتوبان امیرکبیر و خیابان سردار سلیمانی، تکمیل کمربندی غربی، طرح مشارکتی احداث مسیر دسترسی به طرح ۴۰۰ واحدی اقدام ملی مسکن و پارک‌های محله ای پهرآباد و امیرکبیر مهم‌ترین طرح‌های عمرانی شهری در سال جاری است.

وی افزود: طرح مشارکتی احداث کمربندی شرقی حدفاصل میدان مجلس تا ضلع شمالی دانشگاه مراغه و نیز توسعه شبکه فیبر نوری به طول ۶۰ کیلومتر نیز مهم ترین طرح‌های عمران شهری است که امسال توسط شهرداری مراغه اجرا می شود.

تحقق ۶۳ درصدی بودجه پیش‌بینی شده شش‌ماهه اول شهرداری مراغه

سرپرست شهرداری مراغه گفت: ۶۳ درصد از بودجه پیش‌بینی شده شش ماهه اول شهرداری مراغه تحقق یافته است.

مروتی افزود: در این راستا ۱۴۵ میلیارد تومان از بودجه پیش‌بینی شده نیمه نخست سال جاری شهرداری وصول شده لیکن تحقق کامل بودجه مدیریت شهری تا پایان سال دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: در راستای اجرای مناسب طرح‌های عمران شهری، بودجه استقراضی برای این منظور پیش بینی شده و تسهیلات یکصد میلیارد تومانی کم بهره بانکی در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: با بهره گیری از این‌بودجه و تسهیلات، طرح های بزرگ عمرانی‌به ویژه احداث کمربندی‌های شهری، تمرکززدایی شهری و بهبود و ساماندهی بافت‌های ناکارآمد و فرسوده اجرا خواهد شد.

وی گفت: عدم وجود کاربری‌های مناسب فرهنگی به ویژه نبود تالار بزرگ برای برگزاری رویدادهای ملی و بین الملل نیز از مشکلات موجود شهر فرهنگی و تاریخی مراغه بوده که در کنار بهبود ترافیک شهری مهم ترین دغدغه های مدیریت شهری است.

وی با اشاره به چالش های پیش روی درآمدهای شهرداری مراغه افزود: افزایش تعرفه بیمه های ساختمانی که زمینه ساز افزایش ده‌ها برابری آن و کاهش ساخت و ساز های شهری بوده، در کنار کاهش تخصیص سهم شهرداری از مالیات بر ارزش افزوده مهم ترین مشکلات درآمدی مدیریت شهری است.

وی ادامه داد: افزایش سرسام آور هزینه‌های جاری به ویژه در زمینه خدمات شهری و نگهداری فضای سبز ، از دیگر چالش های مهم شهرداری مراغه بوده است.

مروتی این را هم اضافه کرد: شهرداری در حقیقت بزرگترین شرکت‌ تعاونی شهر بوده و همه شهروندان در آن سهیم بوده و از این‌رو مدیریت شهری موظف است تا گزارش عملکرد خود را به مردم به عنوان نهادی مردمی ارائه دهد.

وی گفت: شهرداری‌ها نهادهایی تاثیر‌گذار و توسعه‌گرا هستند و در تمامی ابعاد شهری و در برگزاری رویداد های فرهنگی و اجتماعی حضور فعالی دارند چرا که وظایف گسترده ای بر عهده هم دارند.

وی افزود: در وضعیت اقتصادی، عمرانی، اجتماعی، فرهنگی شهر مراغه، شهرداری مسئولیت بزرگی بر عهده داشته و این رسالتی سنگین است.

وی در خصوص حادثه اطفای حریق کارخانه بناب هم بیان کرد: امروز جلسه ستاد بحران شهرداری با محوریت آموزه‌های حریق بناب برگزار شد و قبل از جلسه مانور هم برگزار شد.

وی اعلام کرد: فرماندهی موضوع و تجهیزات از اساسی‌ترین مشکلات سازمان آتش‌نشانی مراغه است و با توجه به حادثه بناب باید در راستا درس گرفتن و رفع آن‌ها تلاش کرد.

وی خاطرنشان کرد: تجهیز آتش‌نشانی مراغه به بیش از ۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
وی به شهرک خواجه‌نصیر هم اشاره و تاکید کرد: شهرک خواجه‌نصیر ۵۳ هکتار است و چند شرکت تعاونی و اشخاص در آن دارای زمین هستند و پیگیر آن هستیم که با شرکت تعاونی‌ها پیگیر مصالحه کنیم و اگر توافق به صورت کامل انجام گیرد مابقی مشکلات حل خواهد شد.

 پیگیر رفع مشکلات سیستم حمل‌ونقل هستیم

سرپرست‌ شهرداری مراغه در ادامه اظهار داشت: در سیستم حمل‌ونقل عمومی در کل دچار مشکل هستیم و متاسفانه در گذشته‌های دور اتفاق خاصی در خصوص ساماندهی و تعمیر انجام نشده است.

مروتی عنوان کرد: خوشبختانه در طول این مدت اقداماتی انجام شده و تعدادی اتوبوس و ون خریداری شده و بزودی وارد مدار خواهد شد تا بخشی از مشکل حمل‌ونقل حل شود.

وی در خصوص پردیس سینمایی هم گفت که هر هفته با حوزه هنری کشور در تماس هستیم و به گفته معاون حوزه هنری کشور که هفته گذشته طی تماس تلفنی به شهرداری مراغه اعلام کردند که بهسازی سینما قدس صدرصد انجام می‌گیرد و احداث پردیس سینمایی در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: اصلاح پل جهاد، تمرکززدایی از شهر، احداث کمربندی و ساماندهی بافت ناکارآمد از مشکلات اصلی شهر است و شهرداری در آینده برای اجرای این طرح‌های اساسی باید وارد میدان شود.

وی تاکید کرد: شاخص‌های اقتصادی در شهر مراغه وضعیت خوبی ندارد و شهرداری می‌تواند موثر باشد اما مسایل مختلفی چون ثبات مدیریتی نیز در ارتقای این شاخص موثر است.

وی با بیان اینکه مسکن و اراضی در محدوده و حریم شهر به صورت بهینه مدیریت نمی‌شود، اعلام کرد: عدم وجود کاربری‌های فرهنگی مناسب و در شان مراغه نیز از دیگر نیازهای اساسی این کهن‌شهر است که شهرداری در فرصت مناسب باید برای احداث آن اقدام کند.

وی همچنین در پایان بهترین درآمد پایدار برای مجموعه شهرداری را مدیریت اراضی دانست و آن وظیفه قانونی و رسالت اصلی شهرداری‌ها عنوان کرد.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *