23:27 1403/02/17
با حضور معاون استاندار آذربایجان شرقی:

۵۰۰ هکتار اراضی شبکه آبیاری از سد زنوز افتتاح شد

صافی نیوز – مرند – آئین بهره برداری از ۵۰۰ هکتار از اراضی شبکه آبیاری و زهکشی زنوز شهرستان مرند با حضور معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه مرند برگزار شد.

به گزارش صافی نیوز، پنجمین روز هفته دولت در شهرستان مرند شاهد افتتاح چندین طرح عمرانی و کشاورزی و فنی بود، افتتاح اراضی شبکه آبیاری سد زنوز، پروژه های شهری شهرداری مرند و بهره برداری از شبکه توزیع و پست هوایی مجتمع برق کارگاهی شهرک صنعتی از آن جمله بود که با حضور معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه مرند و برخی از مسئولین افتتاح شد.

رئیس امور آب منطقه ای شهرستان مرند، عصر امروز در مراسم افتتاح طرح شبکه پایاب توسعه خط لوله های فرعی شبکه های آّبیاری زهکشی سد زنوز، ابراز داشت: این طرح در ۵۰۰ هکتار از اراضی صورت گرفته است، این آب به اراضی ۵ هکتاری رسیده در حالی که پیش از این آب در اراضی ۱۰۰ هکتاری تقسیم می شد.

محمدی با اشاره به لوله گذاری ۱۵ کیلومتر در این طرح افزود: ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای اجرای این طرح هزینه شده است، ۶۰ حوضچه و شیرفلکه جهت استفاده بهینه از آب کشاورزی سدزنوزی در این طرح استفاده شده است.

وی تنظیم آب ۸۰۰ هکتار باغات و اراضی آبی، تامین کسری آب هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی نیمه آبی و دیم، افزایش درآمد ۹۰۰ خانوار بهره برداری کننده از اراضی، نرخ ۱۲ درصدی برگشت سرمایه، بهره برداری بهینه از منابع آب و خاک منطقه و ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در منطقه را از آثار اقتصادی و اجتماعی این طرح برشمرد.

رئیس امور آب منطقه ای شهرستان مرند همچنین حجم سد زنوز را ۷۰۰ هزار مترمکعب است، عنوان کرد: سال گذشته ۱۰۰ هزار مترمکعب به دلیل نیاز به حجم این سد اضافه شده است.

محمدی در ادامه سد زنوز شهرستان مرند را بهترین و اقتصادی ترین سد استان آذربایجان شرقی دانست و تصریح کرد: ۲۴ کیلومتر شبکه آبیاری در این طرح اجرا شده و شهرهای زنوز و روستاهای چرچر و تازه کند را تامین می کند.

وی با اشاره به نزدیک رسانی آب سد زنوز به اراضی گفت: ۳ هزار هکتار از اراضی زنوز از طریق سد زنوز آبیاری می شود و ۱۵ کیلومتر براین اساس لوله گذاری شده است.

رئیس امور آب منطقه ای شهرستان مرند با تقدیر از همکاری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند تاکید کرد: ۷ میلیارد تومان برای کل طرح هزینه شده و تلاش می کنیم تمامی قطعات را به ۵ هکتار برسانیم و با همکاری اداره جهاد کشاورزی شهرستان مرند، سیستم آبیاری تحت فشار نیز در این قطعات اجرایی خواهد شد.

همچنین در ادامه برنامه های هفته دولت، آیین افتتاح شبکه توزیع و پست هوایی مجتمع برق کارگاهی شهرک صنعتی مرند به همت مدیریت توزیع برق این شهرستان برگزار شد.

در این آئین، احداث ۳ دستگاه ترانس هوایی به ظرفیت ۴۰۰ کیلوولت و تابلو تجمیع ۱۴ تایی با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و احداث خط ۲۰ کیلوولت به طول ۲۶۰ متر با ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

معاون استاندار آذربایجان شرقی اما در ادامه پنجمین روز هفته دولت، پل تازه احداث خیام مرند را که با ۲۰۰ میلیون تومان به همت شهرداری مرند به بهره برداری رسیده، افتتاح کرد، در این مراسم دیگر طرح ها و پروژه های شهرداری مرند که در مجموع با ۹ میلیارد تومان آماده شده افتتاح شد.

انتهای خبر/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *