وزیر کار:

۵.۵میلیون بیکار در کشور داریم

صافی نیوز / حجت‌الله عبدالملکی گفت: مسئله بیکاری موضوع مهم دیگری است چرا که ۵ و نیم ملیون بیکار در کشور داریم که دچار چالش هستند

به گزارش صافی به نقل از خبرآنلاین،حجت‌الله عبدالملکی در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی بابیان این‌که وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت مردم است، اظهار کرد: برای اشتغالزایی علاوه بر همکاری با سایر وزارتخانه‌ها، دارای امکانات و منابع خوبی در کشور هستیم که با اتکا به آنها، می‌توان از این مشکلات عبور کرد.

وی افزود: ۳ و نیم‌میلیون بازنشسته تأمین اجتماعی، ۲ میلیون نفر هم در صندوق بازنشستگان داریم و علاوه بر این صندوق بیمه روستایی را نیز با پوشش روستاییان داریم.

وی گفت: در سازمان بهزیستی هم ۶ و نیم‌میلیون نفر تحت پوشش‌داریم که نیازمند رسیدگی بهتر و در حد انتظار هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: بیش از ۵۰۰ شرکت در زیرمجموعه داریم که متعلق به مردم هستند که باید به‌خوبی مدیریت شوند و علاوه بر این مشکلات زیادی داریم مسئله بیکاری موضوع مهم دیگری است چرا که ۵ و نیم ملیون بیکار در کشور داریم که دچار چالش هستند که باید در جهت رفع آن گام برداریم همچنین با بیماری کرونا نیز عده‌ای بیکار شدند که باید به مشکلات آن ها رسیدگی شود.

عبدالملکی افزود: تورم نیز موضوع دیگری است که در مدیریت کلان کشور باید تورم و گرانی را مهار کنیم و در کنار این مهم توسعه برنامه‌های اشتغالی که بتوانیم سالی یک‌میلیون شغل ایجاد کنیم در دستور کار است و حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی نیز قول این مهم را داده است.

وی بیان کرد: وزارت کار متولی این مهم است که در این مسیر نیازمند همکاری سایر وزارتخانه‌ها هستیم هرچند که امکانات و منابع خوبی در کشور وجود دارد که می‌توان از این مشکلات عبور کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: هفته اول کاری بنده این هفته است البته در همان شب رأی اعتماد در وزارتخانه حاضر شدم و کار را شروع کردیم.

انتهای پیام/