در گفتگویی عنوان شد؛

۶۰۰ هزار دانش آموز در آذربایجان غربی راهی مدرسه می شوند

صافی نیوز - دیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: پیش بینی می شود امسال ۶۰۰ هزار دانش آموز در استان یک مهرماه راهی کلاسهای درس شوند.
ابراهیم محمدی در گفتگو با صافی نیوز با بیان اینکه استان برای آغاز سال تحصیلی جدید آمادگی کامل دارد اظهارداشت: سال گذشته بیش از ۵۹۳هزار دانش آموز در قریب به ۲۵هزار کلاس درس سال تحصیلی را طی کردند که پیش بینی می شود امسال این تعداد به ۶۰۰ هزار نفر برسد.
وی با بیان اینکه یک مهر هیچ کلاس درسی در استان بدون معلم نخواهد بود افزود:  کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان یکی از مشکلات پیش روی سیستم آموزشی است که امسال این کمبود از طریق ۱۳۰ هزار ساعت حق التدریس نیروهای رسمی شاغل و آزاد جبران می شود.
محمدی ادامه داد: ۱۷.۵ درصد نیروی انسانی آموزش و پرورش استان از طریق حق التدریس تأمین می شود که این امر ساماندهی نیروی انسانی را با مشکل مواجه می کند و منجر به محرومیت استان و عقب ماندگی از شاخص های توسعه می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه بر اساس پیگیری های صورت گرفته امسال یک هزار و ۲۴۱ نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب آموزش و پرورش استان خواهد شد افزود: بیش از ۸۷درصد ابلاغ سیستمی همکاران صادر شده و مشکلی خاص از بابت ساماندهی و سازماندهی وجود ندارد.
وی گفت: پیش بینی می شود که تعدادی از نیروهای فعال در بخش سوادآموزی استان نیز به تعداد یک هزار و ۵۰۰ نفر که از قبل از سال ۹۱ در استان مشغول به فعالیت بودند به جمع فرهنگیان استان افزوده شوند و با این جذبها بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز ترمیم می‌شود.
محمدی حجم ابلاغی سواد آموزی در استان برای سالجاری را بیش از ۳۵ هزار نفر اعلام و اضافه کرد: از این تعداد ۱۷ هزار و ۷۰۳ نفر در دوره سواد آموزی، هشت هزار و ۸۷۵ نفر دوره تحکیم و هشت هزار و ۷۱۵ نفر در دوره انتقال هستند.
وی با بیان اینکه امسال آذربایجان‌غربی مهر ماه امسال را با شعار آموزش و پرورش منسجم و برنامه محور در ۲۴ منطقه آموزشی آغاز می‌کند و اقدامات آموزشی و پرورشی براساس آن طرح ریزی و اجرا می‌شود افزود: آموزش و پرورش باید از قالب برنامه ریزی های سنتی گذر کند و شکل نوین و بروزتری به برنامه ها و فعالیت های خود بدهد.

انتهای خبر/