شهردار ارومیه:

۶ خودرو ویژه به ناوگان آتش نشانی ارومیه افزوده می شود

صافی نیوز - ارومیه – شهردار ارومیه از اضافه شدن شش خودروی ویژه به ناوگان حمل و نقل آتش نشانی این شهرستان خبر داد.

به گزارش صافی نیوز، محمد حضرت پور ظهر یکشنبه در آیین بزرگداشت روز آتش نشانی در ارومیه با اشاره به کمبود تجهیزات در آتش نشانی ارومیه افزود: زمان رسیدن آتش‌نشانان به محل حادثه چهار تا شش دقیقه بوده و برای کاهش این زمان نیاز به برخی تجهیزات است.

شهردار ارومیه با بیان اینکه تجهیزات در خدمات آتش‌نشانان تنها ۱۰ درصد از اقدامات آنها را تسهیل می‌کند، اظهار داشت: ۹۰ درصد مابقی بستگی به روحیه ایثارگری و فداکاری آتش‌نشانان دارد.

وی با بیان اینکه مناطق حادثه‌خیز ارومیه شناسایی شده و مورد بررسی قرار گرفته است افزود:سازمان آتش نشانی با شناسایی نقاط حادثه خیز ارومیه، ایمن سازی واحدهای مسکونی و تجاری را در اولویت برنامه های خود قرار داده است.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم با اشاره به وجود ۶۵ ایستگاه آتش‌نشانی در سطح استان عنوان کرد: این ایستگاه‌ها در قالب ۶ سازمان و ۴۰ واحد خدمات ارائه می‌دهند که ۶۷۲ نفر در این واحدها مشغول فعالیت هستند که تنها ۲۳۰ نفر آنها فقط مربوط به سازمان آتش‌نشانی شهرداری ارومیه است.

سیف‌الله مطلبی با با اینکه تعداد نیروهای آتش‌نشانی با تعداد جمعیت استان هم‌خوانی ندارد، افزود: در آزمون استخدام آتش‌نشانی که اخیرا در استان برگزار شد ۷۰ نفر دیگر جذب خواهند شد.

وی با اشاره به صدور حکم ارتقای ۳۰۰ نفر از نیروهای آتش‌نشانی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: همه این احکام پس از امضای استاندار در اختیار نیروها قرار خواهد گرفت.

انتهای خبر/