در دومین روز از هفته دولت؛

۷۲ طرح عمرانی و خدماتی در آذربایجان غربی افتتاح شد

صافی نیوز - ارومیه – همزمان با دومین روز از هفته دولت ۷۲ طرح عمرانی و خدماتی در استان با حضور مقامات کشوری، استانی و محلی به بهره برداری رسید.

به گزارش صافی نیوز، این طرح ها در ۱۲ شهرستان ارومیه ،خوی ،شاهین دژ، سردشت،اشنویه، چالدران، چایپاره، پلدشت، ماکو، نقده، مهاباد و بوکان با صرف اعتباری بالغ بر حدود ۳۰۵ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

آسفالت وطرح هادی، افتتاح سمن های مدد جویی، طرح های آبخیزداری، طرح های صنعتی از جمله طرح هایی بودند که روز گذشته همزمان با دومین روز هفته دولت در آذربایجان غربی به بهره برداری رسیدند.

احداث ۱۰ سد ملاتی و گابیونی در روستاهای عربشاه گروس، سبیل، قرخلو و دورباش و اجرای عملیات بیولوژیکی در سطح ۱۵۰ هکتار از اراضی ملی از جمله این طرح‌هاست که برای اجرای آنها بیش از ۱۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی هزینه شده است.

همچنین طرح صنعتی – کشاورزی سایت بوجاری و کارگاه بسته‌بندی حبوبات با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ میلیارد ریال در روستای «چپدره» تکاب به بهره‌برداری رسید.

افتتاح ۱۶ طرح کشاورزی در اشنویه شامل ۱۳ طرح آبیاری قطره‌ای، ۲ طرح آبیاری کم‌فشار و یک طرح لوله‌گذاری انتقال آب بوده که در روستاهای خالد آباد، شاهوانه، پوش‌آباد، پیروت‌آباد، نالوس، عین‌الروم، بیژن‌آباد، سنگر، سه‌کانی، گندویلا، وهق اجرایی شده‌ است.

بهره‌برداری از پنج طرح عمرانی و خدماتی با ۱۲۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در شاهین‌دژ که شامل آبخیزداری، سایت گردشگری طرح هادی روستایی و آبیاری تحت‌فشار است؛ طرح‌های هادی در روستاهای «هولاسو»، «آق‌تپه»، «ینگی‌آباد» و «باغلوجه» شامل ۱۱ هزار مترمربع آسفالت معابر، جدول‌گذاری و هدایت آب‌های سطحی به میزان ۷۰۰ متر اجرا شده و در مجموع چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه داشته است تا بیش از یکهزار نفر از خدمات آن بهره‌مند شوند.

کارخانه دانه بندی شن وماسه، طرح آسفالت معابر روستای خاتون باغ، دو پروژه تصفیه خانه آب مهاباد بااعتباری بالغ بر۷۰میلیارد تومان در مهاباد بود.

افتتاح ۲ طرح مخابراتی و آب روستایی در چالدران، بهره‌برداری از طرح هادی ۱۵ روستای بخش مرکزی و کانال انتقال آب کشاورزی پیرانشهر، آب‌رسانی به سه روستا، احداث ۹ بوستان کودک و آسفالت راه روستای زاویه در بخش صفاییه خوی از دیگر طرح‌های افتتاحی در روز دوم هفته دولت در آذربایجان‌غربی بود.

انتهای خبر/