۷۳ خانواده هواپیمای اوکراینی در بنیاد شهید پرونده تشکیل دادند

صافی نیوز / رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: از بین ۱۳۳ پرونده‌ای هواپیمای اوکراینی که باید تشکیل می‌شد ۷۳ خانواده در بنیاد شهید پرونده تشکیل داده اند.

به گزارش صافی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه شهدای هواپیمای اوکراینی در ۱۴ استان پراکنده هستند، گفت: امروز مراسم گلباران مزار ۵ تن از شهدا این حادثه در بهشت زهرا تهران از طرف دولت و قوای سه گانه و مسؤلین نظام برگزار شد و در هفته جاری دو مراسم پاسداشت دیگر نیز خواهیم داشت. این اتفاق تلخ در ایام بحرانی کشور رخ داد.

به گفته قاضی زاده هاشمی همه افراد ایرانی این پرواز در حکم شهید هستند. از بین ۱۳۳ پرونده‌ای که باید تشکیل می‌شد ۷۳ خانواده در بنیاد شهید پرونده تشکیل داده اند و در صورت تمایل خانواده‌های دیگر ما خدمتگذاری آن‌ها را هم خواهیم کرد و به آن‌ها هم مانند دیگر شهدا خدمت ارائه خواهیم کرد، البته خیلی از این خانواده‌ها در ایران نیستند و در دسترس ما نیستند و حتی اگر آن‌ها هم بخواهند خدمات را ارائه خواهیم کرد. امیدواریم سیر قانونی که در قوه قضاییه در حال انجام است زودتر به پایان برسد و عواملی که قصور یا تقصیری داشته اند، شناسایی شوند تا آرامشی بر آلام خانواده‌های این عزیزان باشد.

پرواز شمارهٔ ۷۵۲ هواپیمایی بین‌المللی اوکراین یک پرواز مسافربری متعلق به هواپیمایی بین‌المللی اوکراین از مبدأ تهران به مقصد کی‌یف بود. این هواپیما در ۱۸ دی ۱۳۹۸ (۸ ژانویه ۲۰۲۰) ساعت ۶:۱۹ صبح، اندکی پس از برخاستن از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی دچار سانحه شد و همهٔ ۱۷۶ سرنشین این پرواز جان باختند. در این پرواز ٣٠ نفر از اتباع دیگر کشور‌ها بودند.

در تاریخ ۹۸/۱۰/۲۴ مقام معظم رهبری، کشته شدگان این هواپیما را شهید نامیدند و دستور تشکیل پرونده در بنیاد شهید را صادر کردند.

انتهای پیام/