21:01 1403/02/15

۸۰۰ هزار تن کالاهای اساسی و ۴۰۰ هزار تن مواد اولیه کارخانه ها ترخیص شد

صافی نیوز / وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) از ترخیص ۱.۲ میلیون تن کالا، معادل حدود یک هشتم کالاهای موجود از گمرکهای کشور در ۱۰ روز اخیر خبر داد.

به گزارش صافی به نقل از ایسنا، علیرضا رزم‌حسینی اظهار کرد: این میزان از کالاهای ترخیص شده از مجموعه ۸.۳ میلیون تن کالاهای رسوبی مانده در گمرکها بوده که ۴.۳ میلیون تن آن کالاهای اساسی و ۴ میلیون تن دیگر مواد اولیه کارخانه ها بوده است.

وی با اشاره به اینکه ترخیص ۱.۲ میلیون تن کالاهای رسوبی گمرکها از ۱۰ روز پیش پس از ابلاغ مصوبه ستاد اقتصادی دولت به ریاست رئیس جمهور مبنی بر ترخیص سریع کالاهای رسوبی مانده در گمرک انجام شده است، گفت: تعامل و همکاری خوبی میان گمرک جمهوری اسلامی ایران، بانک مرکزی، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صمت، دادستانی کشور و دستگاه قضا بوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین وعده داد که کالاهای ترخیص شده به تدریج وارد شبکه توزیع خواهد شد و ظرف هفته‌های آینده تاثیر خود را بر بازار می‌گذارد.

رزم حسینی همچنین با بیان اینکه وزارت صمت ۴۰ درصد از اقتصاد و ۳۸ درصد اشتغال کشور را در دست دارد، گفت که این وزارتخانه باید برای فراوانی کالا و تامین مواد اولیه کارخانه ها اقدام کند، اما باید بپذیریم که در یک شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم و در این شرایط همه باید دست به دست هم دهند و با تعامل شرایط را تسهیل کنند.

انتهای خبر/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *