در اجرای مردمی سازی یارانه ها؛

۹۲ میلیارد تومان به دامداران و مرغداران مراغه ای پرداخت شد

صافی نیوز / مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مراغه از پرداخت ۹۲ میلیارد تومان به دامداران و مرغداران این شهرستان در راستای مردمی سازی یارانه ها خبر داد.

به گزارش صافی، اسماعیل کریمی اصل مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مراغه در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: این تسهیلات با هدف حمایت از تولید کنندگان مرغ، تخم مرغ و دامداران در راستای مردمی سازی یارانه ها برای تامین نهاده پرداخت شده است.

وی افزود: از این میزان در بخش طیور به ۸۰ واحد مرغداری گوشتی و تخمگذار ۸۷ میلیارد تومان و ۲۸۶ دامدار ۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.

به گفته کریمی اصل، در بخش شیلات نیز ۴ واحد پرورش ماهی برای دریافت ۴ میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان تسهیلات به بانک معرفی شده اند.

مدیر جهاد کشاورزی مراغه اضافه کرد: تسهیلات سرمایه در گردش برای تامین نهاده‌های دامی با نرخ سود ۱۰، ۱۲ و ۱۵ درصد در اختیار دامداران و مرغداران قرار می‌گیرد.

کریمی اصل از صاحبان مرغداری‌ها و دامداران خواست برای استفاده از این تسهیلات درسامانه سیتا ثبت نام کنند.

کریمی اصل در پایان گفت: این شهرستان با تولید سالانه بیش از ۵۵ هزار تن گوشت مرغ، تخم مرغ، گوشت قرمز و شیر قطب تولید فرآورده‌های دامی در آذربایجان شرقی است.

به گزارش صافی و براساس گفته های مدیر جهاد کشاورزی مراغه، دامداران این شهرستان بیش از ۲۸۸ هزار راس دام سنگین و سبک پرورش می‌دهند و در این شهرستان ۱۱۸ واحد مرغداری گوشتی و تخمی فعال است.

انتهای پیام/