مدیرکل دامپزشکی استان همدان:

447 تن گوشت و مواد خام دامی در همدان ضبط و معدوم شد

صافی - مدیرکل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه ۴۴۷ تن گوشت و مواد خام دامی در همدان ضبط و معدوم شد گفت: ۲۹۲ پرونده پس از کنترل و نظارت بر مواد خام دامی به مراجع قضایی ارجاع شد.

محمودرضا رسولی اظهار داشت: واکسیناسیون بیش از 3 میلیون و 356 هزار نوبت سردام از ابتدای امسال تا کنون توسط کارکنان اداره کل دامپزشکی استان همدان بر علیه انواع بیماریهای واگیردامی و قابل انتقال بین حیوان و انسان در استان همدان انجام شده است کوبی شده‌اند که این بیماریها شامل آبله، شاربن، تب برفکی، آنتروتوکسمی، بروسلوز(تب مالت)، قانقرایا، آگالاکسی، هاری، PPRو غیره است.

وی با اشاره به اهداف و وظایف دامپزشکی گفت: مجموعه دامپزشکی با هدف استقرار امنیت غذایی و تامین سلامت دام، سلامت غذا، سلامت انسان و تامین استانداردهای بهداشتی تولیدات دامی حول دو محور حفظ وحراست از سرمایه دامی کشور و حفظ وارتقاء سطح بهداشت عمومی، به وظایف خود عمل می‌کند.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان از ضبط و معدوم سازی بیش از 447 تن گوشت غیربهداشتی از زنجیره مصرف مردم همدان خبر داد و افزود: در شش ماهه سال 97 در سطح استان حدود 13 هزار و 960 تن طیور ذبح و مورد نظارت شرعی و بهداشتی قرار گرفته که از این میزان 79 تن به دلایل بهداشتی از چرخه مصرف انسانی خارج و ضبط و معدوم‌سازی شده است.

وی با بیان میزان کنترل و بازرسی بهداشتی ونظارت بر مواد خام دامی در مراکز تولید، توزیع، بسته بندی و عرضه این مواد گفت: بیش از 62 هزار مورد بازدید از مراکز تولید، توزیع، بسته بندی، عرضه و رستوران‌های این استان انجام گرفته که حاصل این بازرسی‌ها ضبط و معدوم سازی 184 هزار و 110کیلوگرم مواد خام دامی غیر قابل مصرف در سطح استان بوده است.

رسولی عنوان کرد: همچنین در بخش بازرسی از لاشه های گوشت گاو، گوساله، گوسفند و بز تعداد 91 هزار و 547 لاشه معادل 4 هزار و 286 تن مورد بازرسی قرار گرفت که به میزان 47 تن غیر قابل مصرف شناخته و ضبط و معدوم شد.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان از عموم مردم شریف استان خواست در صورت مشاهده تخلف بهداشتی در ارتباط با تولید، توزیع، بسته بندی و عرضه فرآورده های خام دامی مراتب را ازطریق سامانه ارتباطی 1512 به بازرسان بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان اطلاع رسانی کنند.