0:13 1403/02/12

پایگاه های امداد و نجات باید به ۱۲۰۰ مورد افزایش یابد

کرمان – ایرنا – رییس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه اکنون ۵۵۷ پایگاه امداد و نجات جاده، کوهستان و دریا در کشور فعال است ،گفت: برای رسیدن به استانداردهای ملی این تعداد باید به یک هزار و ۲۰۰ پایگاه افزایش یابد.

به گزارش ایرنا، علی اصغر پیوندی روز جمعه در بازدید مشترک با استاندار کرمان از مانور منطقه ای تیم های درمان اضطراری (BHCU) هلال احمر استان کرمان افزود: در استان کرمان نیز بین ۱۲تا ۱۵ پایگاه امداد و نجات برای رسیدن به استانداردهای قابل دفاع ملی نیاز است.
وی با اشاره به لزوم ارائه کمک خیران و مسئولان برای راه اندازی پایگاه های امداد و نجات، اظهار داشت: استان کرمان به عنوان یکی از پهناورترین استان های کشور و استانی دارای جاده های مواصلاتی زیاد و نیز استانی با حوادث تلخی در گذشته و با توجه به داشتن ظرفیت های صنعتی و معدنی و بافت اقتصادی می تواند در ایجاد پایگاه های امدان و نجات اقدام کند.
پیوندی ادامه داد: راه اندازی مرکز آموزش های تخصصی امداد و نجات در استان کرمان با ۷.۵ میلیارد تومان اعتبار، در آموزش تخصصی افراد و داوطلبان و نیز توسعه آموزش های عمومی نقش بسیار مهمی دارد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز گفت: برای اجرای کاروان های سلامت در مناطق محروم استان، دو میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.
رضا فلاح افزود: یکی از مهمترین کارها برای ارائه خدمات درمانی در حوادث و از سوی جمعیت هلال احمر، تفاهم بین بخشی بین دانشگاه علوم پزشکی و جمعیت هلال احمر است که این تفاهم در استان کرمان به خوبی وجود دارد.
۷۴۴۰
انتهای پیام/