19:25 1403/02/17

توضیحات دفتر سعید محمد درباره یک کلیپ

صافی نیوز / دفتر دکتر سعید محمد در خصوص نشر یک کلیپ تقطیع شده از سخنان ایشان مبنی بر انتقال آب بهشت آباد بیانیه داد.
سعید محمد

به گزارش صافی،بیانیه دفتر دکتر سعید محمد در خصوص نشر یک کلیپ تقطیع شده از سخنان ایشان مبنی بر انتقال آب بهشت آباد

قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در هیچ یک از پروژه های خود هیچگاه حتی یک متر مکعب آب از استان خوزستان را خارج نکرده و با توجه به اینکه چندین پروژه هم در این خصوص مطرح بوده اما فرمانده وقت قرارگاه جناب آقای دکتر سعید محمد علی رغم فشارهای وزارت نیرو کلیه این طرح ها را در سال ۹۹ تعطیل کرده است و لذا نشر چنین مطالبی صرفا در جهت تخریب ایشان بوده است.

و همچنین لازم به ذکر است،آبی که امروز در لوله های شهرهای اهواز، خرمشهر، آبادان و شادگان و برخی شهر های دیگر جریان دارد از محل سد کرخه و توسط طرح آبرسانی غدیر که هردو پروژه جزئی از پروژه های بوده که توسط ایشان در آن زمان احداث شده است و در انتها یاد آور می شود قرارگاه خاتم در احداث پروژه های آبرسانی در استان خوزستان نیز پیش گام بوده که میتوان به عنوان نمونه پروژه انتقال آب غیزانیه در ۳۰ روز به ۸۰ روستا را اشاره کرد و همچنین در زمان بحران و سیل سال ۹۸ استان خوزستان پیش از همه در وسط میدان و در جهت مدیریت بحران سیل حضور داشته و عملکرد به موقع قرارگاه در این زمینه از ورود آب به شهر اهواز جلوگیری کرده است.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

4 پاسخ

  1. قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در هیچ یک از پروژه های خود هیچگاه حتی یک متر مکعب آب از استان خوزستان را خارج نکرده است.

  2. در شرق و غرب ورودی بندر امام ، ۲ ۳ آب شیرین کن باید ساخت که به شعاع ۲۰۰ کیلومتر تا بستان وظیفه تامین آب شرب به شکل پایدار را داشته باشد و تو روستاها از پنل خورشیدی برای تولید برق استفاده بشه شبکه فاضلاب شهرها هم باید تکمیل و ساخته و به آب تمیز پاک غیرشرب تصفیه بشه برای مصرف صنعت یا ریختن به هور ، بله زمان و انرژی و بودجه می برد اما مشکل ۱ بار اساسی حل می شود مشکل اینجاست که وصله پینه ایی کار می شه و سومدیریت هست والا می شود طی ۱۰ سال کار کارهای خوب زیربنایی کرد که دیگر اسم خوزستان با کوه مشکلاتش دائما سرتیتر اخبار مملکت نباشه اگر مثلا افغانستان بود و محصور در خشکی می گفتیم چه خاکی بر سر کنیم اما خوزستان راه حل بنیادی و تکمیل برای حل مشکلاتش دارد آنجا کسری اصلی مدیر میدانی و کاردان و بالیاقته و نه آب و برق .

  3. تا کنون بودجه های کلانی از خزانه و صندوق توسعه ارزی و ملی برای رفع مشکل اب هدر داده شده و همچنان خوزستان خشک است . سیستان و بلوچستان خشک است . کرمان و اصفهان و یزد و سمنان و بالاخره تمام ایران خشک است .دریاچه هامون خشک ، دریاچه ارومیه خشک، تالابها خشک و … .روستایی که با تانکر آب داده شود آیا تو.لید کننده و محل زندگی است و… . تنها راه حل اجرای طرح “نوراب” است. این طرح به مجلس ارائه شده است. مرحله اول تولید برق از انرژی خورشیدی در ۵۰۰ مزرعه خورشیدی و تامین تمام برق کشور و ازجمله آب شیرین کن ها و پمپ های انتقال آب.و در قسمت دوم نصب آب شیرین کنهای دریایی و صنعتی و انتقال آب شیرین شده(نمک زدایی شده) به کل کشور تحت عنوان شبکه ملی آب.بقیه راه حل ها موقتی و مشکل را اساسی حل نمی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *