6:36 1403/02/13

واکسيناسيون نامحدود کارگران آغاز شد/ واکسيناسيون روزانه به ۴۰ هزار دوز در روز می رسد

صافی نیوز / وزير بهداشت و درمان در بخش ديگري از سخنانش از آغاز واکسيناسيون نامحدود کارگران خبر داد و گفت: همه کارگران را بدون رده‌بندي و اولويت سني مي‌توانيد واکسينه کنيد.
واکسن کرونا

به گزارش صافی به نقل از تسنیم، وزير بهداشت و درمان  با اشاره به آغاز کار خود در دولت جديد اظهار داشت: در شرايطي که دولت را تحويل گرفتيم که اصلاً واکسن کرونا نداشتيم و ميزان ذخيره واکسن ما صفر بود که به لطف الهي با ورود آقاي رئيس‌جمهور و ساير اعضاي کابينه از جايي که فکر نمي‌کرديم خداوند نعمت‌هاي خود را رساند.

بهرام عين‌اللهي اضافه کرد: در شرايطي که به دنبال باران واکسن کرونا بوديم، اما سيل واکسن جاري شد و فقط ظرف امروز و فردا ۱۵ ميليون دوز واکسن کرونا وارد کشور مي‌شود. بنابراين از نظر واکسيناسيون بهترين وضعيت را داريم و هيچ نگراني و کمبودي هم در اين حوزه احساس نمي‌کنيم.

وي با بيان اينکه تاکنون ۳۲ ميليون دوز واکسن کرونا به هموطنان تزريق کرده‌ايم، ادامه داد: همچنين تا پايان شهريورماه ۵۰ ميليون دوز واکسن ديگر وارد کشور مي‌شود که مي‌تواند واکسيناسيون را به سطح مطلوبي برساند.

عين‌اللهي يادآور شد:‌ با تزريق اين ميزان دوز واکسن اطمينان داريم که از شدت مرگ‌ومير کرونايي به شدت کاسته مي‌شود؛ اما به هرحال بحران کرونا تا چند سال آينده همچنان در کل دنيا وجود خواهد داشت.

واکسيناسيون نامحدود کارگران آغاز شد

وزير بهداشت و درمان در بخش ديگري از سخنانش از آغاز واکسيناسيون نامحدود کارگران خبر داد و گفت: همه کارگران را بدون رده‌بندي و اولويت سني مي‌توانيد واکسينه کنيد؛ چرا که جمعيت کارگران محدود است و از طرفي هم نقش مهمي در اقتصاد جامعه دارند و در يک فضاي تجمعي کار مي‌کنند.

عين‌اللهي افزود: براي همه کساني که در تأمين اقتصاد کشور و معيشت خانواده‌ها اثرگذارند و در عين حال در يک فضاي جمعي کار مي‌کنند، واکسن کرونا اختصاص خواهيم داد و در اين حوزه محدوديتي مطرح نيست.

وي همچنين با اشاره به نزديک شدن زمان بازگشايي دانشگاه‌ها ادامه داد: تا امروز همه استادان دانشگاه در برابر ويروس منحوس کرونا واکسينه شدند و دانشجويان هم بايد به سرعت واکسن کرونا را تزريق کنند تا بتوانيم بدون دغدغه دانشگاه‌‌ها را بازگشايي کنيم.

عين‌اللهي با اشاره به آسيب ديدن آموزش علوم پزشکي و درماني از آموزش مجازي تصريح کرد: آموزش مجازي در حوزه علوم پزشکي و درماني کارآيي ندارد؛ چرا که آموزش باليني پرستار و پزشک از اهميت بالايي برخوردار است و اين آموزش را نمي‌توان از طريق فضاي مجازي محقق کرد.

اجراي طرح قرنطينه هوشمند

وزير بهداشت در ادامه از اجراي طرح قرنطينه هوشمند در کل کشور خبر داد و گفت: بر مبناي اين طرح همه افرادي که واکسن زده‌اند، آزادانه مي‌توانند با رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي مانند ماسک‌زدن و فاصله‌گذاري اجتماعي فعاليت‌هاي خود مانند کار و مسافرت را انجام دهند و بقيه افراد واکسن‌نزده بايد محدود شوند.

عين‌اللهي درمان مأموريت‌محور را رويکرد جديد وزارت بهداشت در توسعه امور درماني دانست و اضافه کرد: در ضمن بايد به پژوهش‌هاي بي‌هدف در حوزه بهداشت و درمان پايان دهيم و پژوهش‌ّهاي جديد با هدف رفع نيازهاي کوتاه‌مدت تا بلندمدت را تعريف کنيم.

وي با اشاره به افزايش ۵ برابري بودجه وزارت بهداشت و درمان ادامه داد:‌ رهيافت ما اين است که بيشتر از درمان در حوزه بهداشت و پيشگيري هزينه کنيم؛ چرا که اين کار در سلامت جامعه اثرگذارتر است و هزينه خيلي‌کمتري هم به جامعه و شبکه بهداشت و درمان کشور تحميل مي‌کند.

واکسيناسيون روزانه به ۴۰ هزار دوز در روز مي‌رسد

جانشين ستاد پيشگيري و مقابله با ويروس کروناي استان قزوين هم در اين نشست با اشاره به فعاليت شبانه‌روزي مرکز واکسيناسيون شمال شهر قزوين گفت: به مرور بقيه ۲۳ مرکز تجميعي واکسيناسيون ديگر در استان قزوين هم ۲۴ ساعته خواهند شد و با حضور نيروهاي جهادي مشکلي براي واکسيناسيون گسترده نخواهيم داشت.

منوچهر حبيبي افزود: دانشجويان دانشگاه علوم پزشکي و خدمات بهداشتي استان قزوين با تمام وجود براي واکسيناسيون پاي کار آمدند در شيفت‌هاي مختلف به مردم و هم‌استاني‌ها واکسن کرونا را تزريق مي‌کنند.

وي ادامه داد: هر چقدر که وزارت بهداشت بيشتر واکسن در اختيار استان قزوين قرار دهد، سرعت واکسيناسيون ما هم بيشتر خواهد شد و در روزهاي آينده ميزان واکسيناسيون ما روي حداقل ۳۰ هزار تزريق در روز تثبيت خواهد شد و به دنبال رسيدن به واکسيناسيون روزانه ۴۰ هزار نفر در روز هم هستيم.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}