3:52 1403/02/20

کلاهبرداری زن و شوهر شياد از ۸۰ نفر با شگرد دريافت بيعانه

صافی نیوز / زن و شوهر شياد خانه‌شان را براي اجاره آگهي مي‌کردند و از متقاضيان بيعانه مي‌گرفتند اما بعد از آن ديگر جواب هيچ‌کس را نمي‌دادند. با اين که آنها از هرکس ۱۰ ميليون تومان مي‌گرفتند و با اين روش توانستند از ۸۰ نفر کلاهبرداري کنند، اما سرانجام دستگير شدند.
قوه قضائیه - دادگاه

به گزارش صافی به نقل از همشهری،رسيدگي به اين پرونده از مدتي قبل به‌دنبال ثبت چند شکايت در يزد آغاز شد. شاکيان که قصد اجاره‌کردن خانه را داشتند، مدعي بودند فردي از آنها بابت اجاره خانه‌اش پول گرفته اما ديگر جواب تماس‌شان را نمي‌دهد.

يکي از آنها گفت: در سايت ديوار با آگهي اجاره يک خانه با قيمت مناسبي مواجه شدم و بعد از تماس با صاحبخانه و پسنديدن خانه مبلغ ۱۰ ميليون تومان به‌عنوان بيعانه به او دادم اما چند روز بعد که تماس گرفتم تا ماجرا را پيگيري کنم ديگر جوابم را نداد. چند روز صبر کردم و دوباره تماس گرفتم اما فايده‌اي نداشت و فهميدم که سرم کلاه رفته است.

اظهارات ساير شاکيان هم شبيه اين مرد بود و مرد شياد از هر کدام از آنها هم ۱۰ ميليون تومان به‌عنوان بيعانه گرفته و فراري شده بود. در اين شرايط بود که تحقيقات پليس براي شناسايي اين مرد آغاز شد. شواهد اوليه نشان مي‌داد اين مرد با همدستي همسرش در سايت‌هاي مختلف خانه‌شان را براي اجاره‌دادن آگهي مي‌کردند و چون قيمت اجاره را خيلي مناسب اعلام مي‌کردند، افراد زيادي براي اجاره خانه متقاضي مي‌شدند و آنها هم از هر کدام از آنان ۱۰ ميليون تومان به‌عنوان بيعانه دريافت مي‌کردند.

وقتي مأموران به تحقيق در اين‌باره ادامه دادند، به اطلاعاتي دست يافتند که نشان مي‌داد زن و شوهر شياد به يکي از شهرهاي شمال کشور گريخته‌اند و به‌طور پنهاني در آنجا زندگي مي‌کنند. به اين ترتيب مأموران با نيابت قضايي راهي آنجا شدند و ۲ متهم را دستگير کردند.

سردار عباسعلي بهداني‌فرد، فرمانده انتظامي استان يزد در اين‌باره گفت: با توجه به مراجعه چندين شاکي به پليس فتا و درخواست رسيدگي به شکوائيه خود مبني بر کلاهبرداري از آنها در سايت ديوار تحت عنوان پرداخت بيعانه براي اجاره منزل، موضوع به‌صورت ويژه در دستور کار کارشناسان پليس فتا قرار گرفت. کارشناسان پليس فتاي استان پس از انجام يک‌سري اقدامات فني و تخصصي توانستند عاملان کلاهبردار را شناسايي و پس از اخذ نيابت قضايي آنها را در يکي از استان‌هاي شمالي کشور دستگير کنند.

او در ادامه گفت: متهمان که يک زوج ميانسال هستند، پس از مواجه‌شدن با مستندات پرونده لب به اعتراف گشودند و گفتند که با انتشار آگهي‌هاي مختلف فروش يا اجاره منزل ‌يا فروش مبل و يخچال و ساير لوازم منزل در سايت‌هاي ديوار و شيپور شهرهاي مختلف کشور، از طعمه‌هاي‌شان بيعانه مي‌گرفتند. با اظهارات متهمان و بررسي به عمل آمده مشخص شد که متهان اين پرونده اقدام به کلاهبرداري از ۸۰ نفر در سطح کشور کرده‌اند که در اين زمينه پرونده‌اي تشکيل شده و تحقيقات ادامه دارد.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *