4:03 1403/02/14

چرايی زيان انباشته ۸۰ هزار ميليارد تومانی ايران خودرو و سايپا

صافی نیوز / وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينکه تمرکز معاونت بازرگاني داخلي بر نظام توزيع و از حلقه توليد تا مصرف خواهد بود، زيان انباشته ۸۰ هزار ميليارد توماني در دو خودرو سازي بزرگ کشور را نتيجه آميختگي کسب و کار با حاکميت دانست.
سیدرضا فاطمی امین

به گزارش صافی به نقل از ایسنا،سيدرضا فاطمي‌امين روز گذشته (چهارشنبه) در جلسه تکريم و معارفه تعدادي از معاونان و مديران وزارت صنعت، معدن و تجارت که همزمان با جلسه شوراي معاونان اين وزارتخانه برگزار شد، با بيان اينکه تمرکز معاونت طرح و برنامه اين وزارتخانه بر هماهنگي و يکپارچه‌سازي است گفت: با اصلاحاتي که در سازوکارها و فرآيندها و مأموريت‌هاي بخش‌هاي مختلف در حال انجام است، اين معاونت بيشتر نقش هماهنگ‌کننده و يکپارچه سازي خواهد داشت.

وي با اشاره به تاکيدات رئيس‌جمهور بر توسعه تجارت، تغيير ساختار در اين بخش را نيز ضروري دانست و بر داشتن اختيارات کافي سازمان توسعه و تجارت در راستاي تحقق اهداف و اجراي برنامه‌هاي مربوط به تجارت بين‌المللي تاکيد کرد.

فاطمي‌امين در ادامه به تغيير و اصلاح ماموريت‌ها در حوزه بازرگاني داخلي اشاره کرد و گفت: با توجه به اينکه تنظيم بازار در حوزه‌هاي تخصصي به بخش مربوطه بر مي‌گردد، تمرکز معاونت بازرگاني داخلي بر نظام توزيع و از حلقه توليد تا مصرف خواهد بود.

وي با يادآوري کارهاي مطالعاتي انجام شده در حوزه بازرگاني داخلي، از نهايي شدن ۱۵ پروژه در اين حوزه در روزهاي آتي خبر داد.

ضرورت تفکيک کسب و کار از حکمراني

وزير صمت در بخش ديگر اين جلسه، با تاکيد بر ضرورت تفکيک کسب و کار از حکمراني، آميختگي اين دو را يک آفت در سازوکار دولتي توصيف کرد و افزود: اين آميختگي موجب شده که برخي وزارتخانه‌ها هم حکمراني و هم بنگاه‌داري کنند که هم به ضرر بنگاه و هم بخش حاکميت است.

به گفته اين مقام مسئول، زيان انباشته ۸۰ هزار ميليارد توماني در دو خودرو سازي بزرگ کشور نتيجه اين آميختگي است و در همين راستا ستاد راهبردي شرکت‌ها و موسسات غيرحاکميتي به رياست دستيار ويژه وزير صنعت، معدن و تجارت تشکيل خواهد شد و امور مربوط به ماموريت‌ حاکميتي شرکت‌هاي مذکور در زير مجموعه اين ستاد قرار خواهد گرفت.

وي در پايان با تاکيد بر ظرفيت بالاي وزارت صمت از تعامل، همدلي بين بخش‌ها و وزارتخانه‌هاي مختلف کشور خبر داد و چرخش مديريتي را گامي در جهت ايجاد نوآوري در حوزه مديريت دانست.

وزير صمت به تازگي سيد مهدي نيازي را به عنوان «معاون طرح و برنامه»، علي نبوي به عنوان «دستيار ويژه و رئيس ستاد راهبري شرکت‌ها و موسسات غيرحاکميتي تحت پوشش وزارت صنعت، معدن و تجارت»، صديف بيگ‌زاده به عنوان «سرپرست معاونت بازرگاني داخلي» و يونس سلماني را به عنوان «مديرکل دفتر امور اقتصادي و سياست‌هاي تجاري» معرفي کرد.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}