1:55 1403/02/20

«رسانه و سیاست در دنیای درحال جهانی شدن» در ۱۱ فصل ترجمه شد

تهران- ایرنا- کتاب «رسانه و سیاست در دنیای درحال جهانی شدن» با ارائۀ رویکرد تحلیلی و پیشنهاد راهی برای تفکر، آموختن و پژوهش دربارۀ رسانه و سیاست در دنیای در حال جهانی‌شدن در سه بخش و ۱۱ فصل توسط محسن گودرزی ترجمه و منتشر شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، کتاب «رسانه و سیاست در دنیای در حال جهانی‌شدن» نوشته الکسا رابرتسون (استاد علوم ارتباطات و رسانه دانشگاه استکهلم سوئد)، با ترجمه محسن گودرزی از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شد، این کتاب در ۱۱ فصل تدوین شده است.
کتاب «رسانه و یاست در دنیای درحال جهانی» که هدف آن ارائۀ رویکرد تحلیلی و پیشنهاد راهی برای تفکر، آموختن و پژوهش دربارۀ رسانه و سیاست در دنیای در حال جهانی‌شدن است. این کتاب در سه بخش و ۱۱ فصل تدوین شده است. بخش اول، شفاف‌­سازی مفاهیمی نظیر رسانه و سیاست است. را‌ه‌‌های اندیشیدن دربارۀ روابط متقابل رسانه و سیاست در بافت­‌های متنوع و مسائل مرتبط با این رابطه از منظر بازیگران مختلف در مقدمۀ کتاب بررسی شده است.
بخش دوم، به بررسی و تبیین نقش کنشگران مختلف عرصۀ رسانه و سیاست می­پردازد. در این بخش نقش نخبگان سیاسی، روزنامه‌نگاران، کاربران و فعالان سیاسی تبیین شده است.
در بخش سوم نیز برخی مفاهیم و ایده­ها درباره رسانه – سیاست، تبیین شده است. نبردهای رسانه­ای‌شده، اطلاعات- سرگرمی،رسانه‌ای‌شدن و آزادی رسانه‌­ای، عنوان­های فصل­های بخش سوم است. نویسنده در فصل نتیجه‌­گیری نیز چارچوبی کلی از همه نظریات مطرح‌شده در کتاب را ارائه و در ضمیمه نیز به زبانی ساده اصول اساسی پژوهش (رسانه‌­ای) را بیان کرده است.
فراهنگ**۹۲۱۰*۱۵۳۵
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *