«لطفاً» عیدی را به اسفند موکول نکنید!

طبق مصوبه شورای عالی کار، حداقل عیدی امسال کارگران دو میلیون و ۲۲۲ هزار تومان تعیین شده که کارفرمایان معمولاً آن را در اسفندماه پرداخت می‌کنند؛ اما با در نظر گرفتن تعطیلی بانک‌ها و انجام برخی حسابرسی‌ها تا ۲۰ اسفندماه بهتر است کارفرمایان عیدی‌ها را در بهمن ماه پرداخت کنند تا کام کارگران شیرین شود. […]

طبق مصوبه شورای عالی کار، حداقل عیدی امسال کارگران دو میلیون و ۲۲۲ هزار تومان تعیین شده که کارفرمایان معمولاً آن را در اسفندماه پرداخت می‌کنند؛ اما با در نظر گرفتن تعطیلی بانک‌ها و انجام برخی حسابرسی‌ها تا ۲۰ اسفندماه بهتر است کارفرمایان عیدی‌ها را در بهمن ماه پرداخت کنند تا کام کارگران شیرین شود.

به گزارش ایسنا، «واریز عیدی کارگران با حقوق بهمن ماه» و «تحریم شرکت نفتی دولتی ونزوئلا توسط آمریکا از مهم‌ترین خبرهای امروز گروه اقتصادی بود. بر اساس صحبت‌های رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی، عیدی امسال کارگران حداقل دو میلیون و ۲۲۲ هزار تومان و حداکثر سه میلیون و ۳۳۷ هزار تومان است که بهتر است کارفرمایان با توجه به ازدحام بانک‌ها و تراکنش‌های مالی پایان سال زودتر پرداخت کنند. فتح‌اله بیات این را هم گفت که میزان عیدی کارگران بسته به مدت قرارداد و کارکرد آنها متفاوت است. کارگران به سنوات و تعداد روزهایی که کار کرده‌اند مستحق دریافت عیدی هستند و عیدی و پاداش پایان سال را کسانی کامل می‌گیرند که یکسال در آخرین کارگاه یا محل کار مشغول کار بوده و ارتباطشان را با محل کار قطع نکرده و بیمه‌پردازی آنها به طور کامل صورت گرفته باشد.

"پس این ۲۰۰ هزار تومان چه شد؟ "

[p]حدود سه ماه از زمان اجرای بسته حمایتی دولت گذشته و همچنان جزئیات توزیع و پرداخت در هاله‌ای از ابهام قرار دارد؛ این روزها دریافت‌کنندگان حقوق‌های زیر سه میلیون تومان، بارها این پرسش را مطرح کرده‌اند که بالاخره این ۲۰۰ هزار تومان چه شد و چه زمانی قرار است به حساب آنها واریز شود؟ جزئیات بیشتر را در این گزارش بخوانید.

صعود قیمت نفت در پی تحریم ونزوئلا

[p]اما امروز، آمریکا شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا را تحریم کرد که به افزایش قیمت نفت منجر شد. بهای معاملات آتی نفت برنت با ۱۲ سنت یا ۰.۲ درصد افزایش، به ۶۰.۰۵ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۳ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش، به ۵۲.۱۲ دلار در هر بشکه رسید. با وجود این اقدام که با هدف افزایش فشار روی نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا صورت گرفته است، معامله گران می‌گویند عرضه گسترده نفت و کندی اقتصادی بویژه در چین، رشد قیمتهای نفت را محدود نگه خواهد داشت.

چرا گوشت گران‌تر از نرخ واقعی عرضه می‌شود؟

[p]دولت در ابتدای امسال اعلام کرد که منابع لازم برای تأمین کالاهای اساسی را آماده کرده است و آمارهایی که تاکنون ارائه شده نیز نشان می‌دهد که برای ۲۴ قلم کالای اساسی، بیش از ۱۴ میلیارد دلار ارز رسمی اختصاص یافته است اما آنچه در عمل رخ داده نشان می‌دهد که این روش نتوانسته پاسخگوی نیازهای کشور باشد. یحیی آل اسحاق، عضو اتاق بازرگانی تهران با بیان این موضوع گفت که تنها برای تأمین گوشت مورد نیاز جامعه دولت از ابتدای امسال تاکنون حدود یک میلیارد دلار ارز رسمی تزریق کرده اما در شرایطی که باید با توجه به پیش‌بینی‌ها، نرخ این کالا در مرز ۴۰ هزار تومان تعیین می‌شد، امروز در بازار نرخ‌های ۱۰۰ هزار تومانی نیز مشاهده می‌شود.

۵ اقدام بانک مرکزی برای کاهش التهابات ارزی

[p]قائم مقام بانک مرکزی پنج اقدام مهم اخیر بانک مرکزی برای کاهش التهابات ارزی و سفته‌بازی را تشریح کرد. اکبر کمیجانی، امروز (سه‌شنبه) در یک همایش با اشاره به نحوه تدوین چارچوب‌ها و توسعه سامانه‌های مختلفی که توسط بانک مرکزی رونمایی شده‌اند، گفت: انتشار پیش‌نویس سیاست‌نامه بانک مرکزی در خصوص رمز ارزها، برقراری نظام هویت‌سنجی افراد در پرداخت‌های غیرحضوری با استفاده از اتصال کارت‌ها به شماره تلفن همراه و کد ملی، تدوین و انتشار استاندارد جدید پرداخت‌های کارتی مبتنی بر EMV، معرفی بستر توسعه محصول با استفاده از فناوری زنجیره بلوک و راه‌اندازی سامانه سپند به عنوان زیر ساخت برداشت مستقیم مواردی هستند که پس از زحمات چند ساله در این فاصله به بهره‌برداری رسیده و از آن‌ها در این همایش رونمایی می‌شود.

تعداد سیم‌کارت‌ها از جمعیت ایران فراتر رفت!

[p]امروز خبر جالب توجهی هم از حوزه فناوری اطلاعات داشتیم. آمار منتشرشده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نشان می‌دهد از سال ۱۳۹۲ تا شهریورماه سال جاری، تعداد مشترکان سیم‌کارت‌های اپراتورهای مختلف از ۶۴ میلیون به بیش از ۹۱ میلیون رسیده است. البته این آمار نشان‌دهنده‌ی سیم‌کارت‌های فعال است، در حالی که از میان سیم‌کارت‌های فروخته‌شده توسط اپراتورها، شاید نزدیک به نیمی از آن‌ها غیرفعال باشد، یعنی ممکن است کاربری سیم‌کارتی را خریداری کرده و برای مدتی از آن استفاده نکند.

کارت‌های بانکی هوشمند می‌شود

[p]رئیس‌کل بانک مرکزی از تدوین سیاست‌های رمزارزها و نهایی‌شدن آن‌ها خبر داد و گفت: به زودی از کارت‌های بانکی مغناطیسی به سوی کارت‌های بانکی هوشمند مهاجرت می‌کنیم.

انتهای پیام