13:40 1403/04/06

تولید ۶۰ درصد بذر اصلاح شده مزارع آبی گندم آذربایجان شرقی در بناب

فرماندار بناب از تولید ۶۰ درصد بذر اصلاح شده مزارع آبی گندم و ۳۰ درصد بذر اصلاح شده مزارع دیم آذربایجان شرقی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش صافی، ولی اله فرج الهی در بازدید از بزرگترین مجتمع اصلاح و فرآوری بذر استان در بناب گفت:سالانه بیش از  ۲۵۰۰ تن بذر اصلاح شده در مرکز اصلاح و فراوری بذر این شهرستان تولید می شود.

وی مقاومت در برابر کم آبی و بیماریها ،بالا بودن بازده  تولید در واحد سطح ، سهولت در کشت و کاهش ناخالصی محصول را از مزایای بذور اصلاح شده اعلام کرد و گفت : استفاده از بذر های اصلاح نشده آلودگی مزارع به علف های هرز را افزایش داده و باعث ازدیاد سیاهک گندم می شود.

فرج الهی با اشاره به اینکه قیمت محصول به دست آمده از کاشت بذرهای  اصلاح شده ۳۰ درصد بیشتر از قیمت تضمینی است گفت: ما به التفاوت قیمت خریداری شده این محصول برای  حمایت از تولید با کیفیت به صورت یارانه به مراکز اصلاح و فراوری پرداخت می شود.

وی ظرفیت تولید مراکز اصلاح بذر بناب را مناسب دانست و خاطر نشان کرد:این مرکز قابلیت تبدیل به قطب اصلاح بذر شمال غرب کشور را دارد.

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت