4:05 1403/04/06

برنامه‌ریزی انگلیس برای استقرار صدها سرباز در قطب شمال

صافی – وزیر دفاع انگلیس در اظهارات هشدارآمیز نسبت به روسیه گفت که دولت وی در حال تهیه یک «راهبرد دفاعی حوزه شمالگان» بوده و قصد استقرار صدها نیروی ویژه در نروژ در سال آینده میلادی را دارد.
no-photos

دولت انگلیس از قصد خود برای اعزام ۸۰۰ سرباز این کشور به حوزه قطب شمال طی سال آینده میلادی به منظور مقابله با تصاحب اراضی این منطقه از سوی روسیه به دنبال تشدید آب شدن یخ‌های قطب شمال خبر داد.

گاوین ویلیامسون، وزیر دفاع انگلیس گفت: وزرای دولت مشغول تهیه راهبرد جدید برای استقرار صدها کماندو در نروژ به جهت مقابله با تهدید فزاینده روسیه « در حیاط خلوت ما » هستند.

او گفت: روسیه شروع به بازگشایی برخی پایگاه‌های مربوط به زمان شوروی سابق در راستای این هدف کرده در حالی که این پایگاه‌ها سال‌ها بلااستفاده مانده بودند و همچنین افزایش فعالیت زیردریایی‌ها در این منطقه، بریتانیا را مجبور کرده تا برای محافظت از منافعش وارد عمل شود.

براساس این گزارش، وزرای دولت انگلیس نگران هستند که با آب شدن یخ‌های قطب شمال ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روند تصاحب اراضی در این منطقه را تشدید کرده و فعالیت‌های این کشور در این منطقه افزایش یابد.

همچنین این تغییرات آب و هوایی باعث افزایش تمایل به استفاده از ذخایر نفتی جدید در این منطقه نیز شده است.

ویلیامسون در سخنانی به کنفرانس حزب محافظه‌کار انگلیس در شهر بیرمنگام گفت: با آب شدن این یخ‌ها مسیرهای جدیدی برای کشتی‌ها به وجود می‌آید و به این ترتیب اهمیت این منطقه افزایش پیدا می‌کند.

او ادامه داد: هواپیماهای پوزایدون ما که شکارچی زیردریایی بوده و در پایگاه لوسی ماوث مستقر هستند،‌ زیردریایی‌های روسیه را تعقیب خواهند کرد. آن‌ها امنیت ما را در داخل حفظ کرده و به هم پیمانان ما در ناتو کمک خواهند کرد. ما قصد داریم که عملیات‌های تمرینی و آموزشی خود را با دوستان نروژی خود افزایش دهیم و هر سال ۸۰۰ تفنگدار دریایی سلطنتی انگلیس در نروژ ماموریت‌های آموزش انجام خواهند داد. ما فراتر از حوزه قطب شمال باید آمادگی داشته باشیم تا با تهدیدها به هنگامی که ظهور پیدا می‌کنند، مقابله کنیم. روسیه شروع به افزایش فعالیت نظامی خود در قطب شمال با افزایش تعداد زیردریایی‌هایش در زیر یخ‌ها کرده و بلندپروازی‌هایی برای ساخت حدود ۱۰۰ مورد تاسیسات در این منطقه را دارد.

در ماه نوامبر بریتانیا نیز ۳ هزار سرباز را در چارچوب یک مانور تمرینی ناتو با شرکت ۴۰ هزار سرباز در آن‌جا مستقر خواهد کرد.

به گفته ویلیامسون هزاران دانشجوی حوزه دفاع سایبری نیز برای حفظ انگلیس در برابر حملات سایبری آموزش ببینند.

او گفت: برنامه‌ریزی شده که طی یک پروژه مشترک مرکز ملی امنیت سایبری انگلیس و مقر GCHQ ۲ هزار جوان برای مقابله با حملات هکری آموزش ببینند.

به گفته او طرحی در دست است که براساس آن به جوانان مهارت‌هایی که آن‌ها برای موفقیت در جهان امروز لازم دارند،‌ آموزش داده شود. این سرمایه‌گذاری برای آموزش این دانشجویان نظامی در واقع سرمایه‌گذاری برای آینده نسل جوان انگلیس است.

او همچنین گفت که قرار است تعداد دانشجویان افسری در دانشکده‌های نظامی از ۴۳ هزار نفر به ۶۰ هزار نفر افزایش پیدا کند.

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت