11:32 1403/04/07

ساماندهی مسیر گردشگری علویان مراغه تسریع می شود

صافی نیوز / فرماندار مراغه از تسریع در اجرای طرح ساماندهی مسیر گردشگری روستای علویان این شهرستان خبرداد و گفت: باتوجه به اهمیت و نقش این راه روستایی در توسعه و رونق گردشگری، این طرح با مشارکت دهیاری و روستاهای منطقه اجرا می شود.
no-photos

حمید شکری در حاشیه بازدید از مسیر روستای علویان در جمع خبرنگاران افزود: این مسیر به دلیل تردد بالای گردشگران از شهرهای مختلف استان و کشور و نیز روستاهای بالادست سدعلویان مسیرگشایی و تعریض می شود.

وی اضافه کرد: برای این منظور تاکنون و با مشارکت مردمی، دهیاری و بخشداری مرکزی ۲۶۰ مترمربع تملک زمین و ۱۳۰ متر جدول گذاری شده است.

وی گفت: برای اجرای این طرح یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال شامل ۸۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات دهیاری روستای علویان و ۷۵۰ میلیون ریال نیز از محل اعتبارات روستاهای بالادست هزینه می شود.

شکری افزود: با اجرای این طرح، مسیر ۱۴ متری خیابان اصلی این روستا به ۲۰ متری تبدیل شده و با تعریض آن تردد در این مسیر گردشگری تسهیل می شود.

این مسیر در حال حاضر تعریض و جدول گذاری شده و به زودی آسفالت ریزی و آماده بهره برداری خواهد شد.

وی افزود: ساماندهی این مسیر روستایی علاوه بر توسعه و رونق گردشگری، تردد روستاییان از جمله روستاهای تازه کند، قشلاق، صومعه، هریس، اوزبک، آشان و یایشهری را نیز تسهیل می کند.

وی اضافه کرد: اجرای این طرح در راستای توسعه گردشگری در منطقه نمونه گردشگری سدعلویان انجام شده و در آینده نزدیک شاهد ادامه و توسعه این طرح نیز خواهیم بود.

وی افزود: همچنین در راستای توسعه گردشگری، با همکاری دهیاری روستای علویان و بخشداری مرکزی و نیز مشارکت مردمی، بازارچه ویژه تولیدات و صنایع دستی این روستا و روستاهای بالادست سدعلویان ایجاد خواهد شد.

بخش مرکزی مراغه با ۷۴ روستا دارای ۶۸ هزار نفر جمعیت بوده که تمامی روستاها دارای شورای اسلامی با ۲۴۵ نفر عضو و ۶۶ روستای این بخش نیز دارای دهیاری است.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت