به گزارش صافی، با نقض عهد آمریکا و خروج از برجام و افزایش تحریمها، تولید خودروهای سواری طی سال ۱۳۹۷ کاهش نزدیک به ۴۰درصدی را تجربه کرد. شهریور ماه سال ۱۳۹۷ بود که اولین عرضه خودرو به صورت برخط با تعداد بالای متقاضی آغاز شد. از آن موقع تا آبان ماه ۱۴۰۱ به طرق مختلف این عرضه لاتاری وار ادامه داشت. اما بعد از ورود تدریجی خودروها به بورس کالا از مرداد امسال و فروش آنها از این روش، با اعلام وزارت صمت نوبت به توقف فروش خودرو از طریق قرعهکشی رسید.
بررسیها نشان میدهد عرضه خودروها در بورس کالا و ادامه عدم تناسب عرضه و تقاضا، از التهاب بازار نکاسته است بلکه به نظر میرسد قیمتها در سایتهای فروش به صورت ساعتی نیز تغییر میکند. باید دید حذف لاتاری خودروسازان و انتقال آن به بورس کالا در نهایت دوای درد چند ساله التهاب در بازار خودرو خواهد بود یا خیر؟
انتهای پیام/