16:24 1403/04/04
وزیر اقتصاد:

سیستان و بلوچستان در رده های نخست سرمایه گذاری خارجی قرار گرفت

صافی – وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان هم اینک در رده‌های نخست سرمایه‌گذاری خارجی در کشور قرار دارد، گفت: می‌توان ضمن جلب نظر سرمایه خارجی با استفاده از تسهیلات بانکی و صندوق توسعه ملی، توسعه این استان را رقم زد.
no-photos

فرهاد دژپسند در نشست هم‌اندیشی فعالان اقتصادی و تجار سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار کرد: رمز جهش اقتصاد سیستان و بلوچستان سرمایه‌گذاری است.

وی گفت: سیستان و بلوچستان با برخورداری از فرصت مرز و تنها بندر اقیانویسی و دسترسی به بازارهای آسیای میانه، می‌تواند سرمایه خارجی را با سودآوری خوب برای خود رقم زند.

دژپسند خاطرنشان کرد: اگر برنامه راهبردی مناسب برای استان تدوین شود و نظارت و پیگیری لازم صورت گیرد، می‌توان شاهد پیشرفت این نقطه از ایران اسلامی بود.

وی گفت: رونق سرمایه‌گذاری و تولید، رویکرد جدی دولت است تا از این مسیر شاهد کاهش تورم، افزایش تولید و اشتغال در کشور باشیم.

وزیر اقتصاد با اشاره به تسهیلات اعطایی بانک‌ها در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در ۹ ماهه نخست امسال ۱۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی در این استان پرداخت شده است.

وی افزود: سیستان و بلوچستان از ظرفیت‌های فراوانی نظیر تجارت، معادن، اقتصاد آب، کشاورزی و غیره برخوردار است که می‌توان با سرمایه گذاری در این بخش‌ها توسعه، اشتغال و تولید را در منطقه به ارمغان آورد.

دژپسندتصریح کرد: تنها در انتظار منابع دولتی بودن سبب حل مشکل سیستان و بلوچستان نمی‌شود بلکه همت و بسیج همه افراد را می‌طلبد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی به راه اندازی مرکز سرمایه‌گذاری در سیستان و بلوچستان تاکید کرد و گفت: به حمیرا ریگی تنها سفیر این استان در برونئی تاکید کردیم که ثروت‌های مردم آن کشور را به سمت سرمایه‌گذاری در سیستان و بلوچستان سوق دهد.

وی بر رفع موانع در حوزه گمرک، مالیات و غیره برای سرمایه گذاری بیشتر در سیستان و بلوچستان نیز تاکید کرد.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت