10:37 1403/04/11

برگزاری جشن بزرگ اردیبهشت هنر در ازنا

صافی نیوز / جشن اردیبهشت هنر و آئین تجلیل از هنرمندان و پیشکستوان عرصه فرهنگ و‌ رسانه همراه با گرامیداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی شاعر بزرگ حماسه سرای ایرانی امروز برای اولین بار در شهرستان ازنا برگزار گردید.
4338

به گزارش صافی، در این مراسم باشکوه که با حضور پور احمدی مشاور عالی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر کشور ، روانشاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان و مسئولین شهرستان ؛ چهره ها برجسته هنری شهرستان الیگودرز و ازنا، در سالن همایش های اداره ارشاد ازنا برگزار شد.

فاتحی فرماندار ازنا در مراسم “اردیبهشت هنر” ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) ضمن خیر مقدم به پور احمدی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر کشور و اعظم روانشاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان و هنرمندان شهرستان های ازنا، الیگودرز و دورود که در این مراسم شرکت نموده اند ،خواستار تکمیل سالن اجتماعات شهرستان که با حمایتهای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حدود 7 ماه پیش در اختیار هنرمندان قرارگرفته و مطالبه 18 ساله که در این دولت به ثمر نشسته شد.

وی افزود: همچنین توسعه و رشد زیرساخت های فرهنگ و هنر در شهرستان ضروری است.

در ادامه این برنامه ، مشاور وزير فرهنگ و مدير عامل صندوق اعتباری هنر بیان کرد: آمادگی داریم که یک روز را به رویداد فرهنگی ازنا در فرهنگسرای نیاوران اختصاص داده و آن را مورد حمایت قرار می‌دهیم.

سید مجید پوراحمدی در جشن اردیبهشت هنر و آئین تجلیل از هنرمندان و پیشکسوتان عرصه فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان ازنا اظهار کرد: فرهنگ و هنر یکی از زیرساخت‌های بزرگ تقویت انسان‌هایی است که کشور را می‌سازند.

وی با اشاره به بازدید آثار هنرمندان ازنایی گفت: این منطقه برای رشد و بیشتر دیده شدن هنرمندان آن نیازمند امکانات و توجه برنامه‌ریزان است و خوشبختانه هم‌اکنون مسوولان شهرستان به‌صورت جدی پیگیر این مسائل هستند.

پوراحمدی با بیان اینکه خوشحال هستیم که در این برنامه حضور یافته و از چهره‌های فعال در رشته‌های فرهنگی و هنری شهرستان تقدیر می‌کنیم، افزود: ما برای تجلیل از چهره‌های فرهنگی و هنری شهرستان‌ها ترغیب شده‌ایم تا این مهم را بیشتر پیگیری کنیم.

مشاور وزير فرهنگ و مدير عامل صندوق اعتباری هنر تصریح کرد: باید روی استعدادهای مناطق کار کنیم و با حمایت از کسانی‌که ظرفیت رشد را دارند، زمینه بهبود کسب و کارشان را فراهم کنیم.

وی رویداد اردیبهشت هنر ازنا را اقدامی ارزشمند عنوان کرد و گفت: این جشن برای تجلیل از فعالین فرهنگ و هنر این شهرستان ترتیب داده شده و باید حتما تداوم داشته باشد برای همین نیاز است در شورای فرهنگ عمومی این شهرستان مصوب کنیم تا هر ساله برگزار شود.

پوراحمدی با بیان اینکه این‌گونه تجلیل‌ها زمینه‌ساز رشد جوانان و عزیزان علاقه‌مند به عرصه فرهنگ و هنر است، افزود: هنر عامل انتقال فرهنگ و تجربه بوده و زمینه ارتقا و رشد در تمامی عرصه‌ها را فراهم می‌کند، بنابراین وظیفه داریم یک هفته را جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی شهرستان ازنا تعیین کنیم.

مشاور وزير فرهنگ و مدير عامل صندوق اعتباری هنر بیان کرد: آمادگی داریم که یک روز را به رویداد فرهنگی ازنا در فرهنگسرای نیاوران اختصاص داده و آن را مورد حمایت قرار می‌دهیم.

وی با بیان اینکه صندوق هنر یکی از بزرگترین مجموعه‌های حمایتی از فرهنگ و هنر است، افزود: این صندوق با جمعیت بالغ بر ۱۰۳ هزار نفر که روزانه در حال افزایش و بزرگ شدن است، حمایت‌های ویژه‌ای از اصحاب فرهنگ و هنر داشته و هم‌اکنون بیش از ۳۶ خدمت دارد که برای هنرمندان انجام می‌شود.

پوراحمدی از تحت پوشش بیمه‌ای بالغ بر ۶۰ هزار نفر از اعضای این صندوق خبر داد و گفت: همچنین تعداد بسیار زیادی تسهیلات بدون بهره جهت فعالیت‌های ضروری و کارآفرینی به اعضا پرداخت شده است.

در پایان این مراسم با شکوه از هنرمندان برجسته شهرستان الیگودرز و ازنا از جمله : استاد بهرام سرلک پیشکسوت موسیقی کشور ، علی سلیمانی خواننده موسیقی ایرانی ؛ تیمور هداوند نوازنده برجسته نی ؛ اساتید خوشنویسی ، خبرنگاران و هنرمندان و فرهیختگان تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

علی سلیمانی
علی سلیمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت