23:42 1403/04/03

مدیریت زیست محیطی بر اساس قانون

صافی نیوز / کشورها باید از مطالعات اندیشمندان در این زمینه استفاده و نمونه برداری کنند چرا که برای بقای بشر به آن نیاز است. در واقع مدیریت محیط زیست توسط قانون ضرورت و اهمیت پیدا می کند.
طبیعت

سیدعمران طباطبایی- با در نظر گرفتن مدیریت زیست محیطی در دنیا اندیشمندان به بررسی نظریه و عمل ایده ای در مورد مدیریت محیط زیست بر اساس قانون پرداخته اند. بر اساس تجربه محققان، آنها استدلال می ‌کنند که مدیریت زیست‌ محیطی بر اساس قانون در کشورها، عمدتاً یک سیستم اداری مدیریت زیست‌ محیطی است که قانون را به ‌عنوان ابزاری برای حفاظت از محیط ‌زیست کارآمد و مؤثر می‌ پذیرد. این سیستم بر اساس اصل حاکمیت توسط قانون عمل می ‌کند و نقطه مقابل عملکرد حکومت توسط شخص است. برخلاف اغلب کشورها، سیستم مدیریت زیست محیطی باید بر اساس یک مفهوم دولت محور از قانون اداری به جای دیگر مفهوم ها من جمله راست محور و چپ محور که هسته سنت اغلب حاکمیت قانونی کشورها است، ساخته شود.

قوانین زیست محیطی باید تحت پروژه مدیریت سیاست زیست محیطی در چارچوب قانونی کشورها تعریف و تهیه شود. فقط در کشورهای پیشرفته در بخش مدیریت، زمینه های مورد علاقه، مدیریت محیط زیست و مدیریت بخش عمومی است.

مسائل زیست محیطی مردم به مراتب بیشتر از مسائل زیست محیطی آگاهی نیاز دارد. متاسفانه هنوز توجه رسانه ها به مسائل زیست محیطی معطوف نشده است.

اغلب دولت ها با فشار فعالان محیط زیست مواجه اند. این موضوعات شامل اقدامات سختگیرانه برای مقابله با تراکم جاده ها و آلودگی محیط زیست است و این امر بدترین فاجعه زیست محیطی در قرن حاضر است.

علم زمین مربوط به محیطی است که افراد، حیوانات و گیاهان در آن زندگی می کنند. باید قوانین زیست محیطی، کشورها را مجبور کند که جایگزین هایی برای آلوده کننده ها بیابند.

آسیب زیست محیطی باید از سوی دولتها جدی گرفته شود. امروزه آسیب و آلودگی زیست محیطی ناشی از نشت نفت حداقل دو سال طول می کشد تا ترمیم شود.

چالش ها و نگرانی ها درباره مسائل زیست محیطی هنوز مهم قلمداد نشده است. اثر و تأثیر محیطی در مورد اثرات زیست محیطی غذاهای اصلاح شده ژنتیکی نگران کننده است.

علم و فناوری طبق بیان دانشمندان به زیست محیطی اثر می گذارد و به آن وابسته است. کسب و کارها نقش مهمی در حفاظت از محیط زیست دارند.

از نظر زیست محیطی به طور کلی می توان فهمید که چه چیزهایی برای محیط زیست مضر هستند. در کشورهای پیشرفته، اقدامات تلافی جویانه در برابر محیط ضمنی تحت هیچ قوانینی مجاز نیست.

در بسیاری از کشورهای در حال توسعه، مقررات کنترل آلودگی در سطح ملی تدوین شده است اما اجرای آنها بر عهده دفاتر محلی حفاظت از محیط زیست است.

به طور جدی نتایج محققان نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض ترکیبی از تنش های محیطی ممکن است بیان تنوع ژنتیکی افزایشی برای باروری را افزایش دهد. این امر نشان می ‌دهد که برای اهداف زیست‌ محیطی مدل ‌سازی واکنش تغییرات فنی به تجارت مهم است.

با این حال، یک اقتصاد دان به ما یادآوری می‌ کند که آیا بررسی معاوضه مالیات‌ های زیست محیطی باعث افزایش اشتغال می ‌شود یا نه، اما چیزی در مورد رفاه اجتماعی به ما نمی ‌گوید.

متاسفانه اساس تعیین تخصیص مناطق جنگلی برای تولید چوب و عملکردهای زیست محیطی تا حد زیادی تاریخی بوده است و عوامل خارجی منجر به شکست نهادی نمی شوند بلکه نوعی شکست نهادی هستند و مشکلات محیطی اغلب از نشانه های چنین شکستی هستند.

تجربه محیطی همچنین می تواند با تغییر سنتز انتقال دهنده های عصبی، سنتز گیرنده، فرستنده و سیستم های جذب فرستنده بر شیمی مغز تأثیر بگذارد.

می توان انتظار داشت که تأثیرات ژنتیکی، محیطی و غیر مشترک روی این دو متغیر تا حدودی و احتمالاً به طور اساسی متفاوت باشد. از سوی دیگر، مقدار قابل توجه تأثیرات ژنتیکی و محیطی مشترک به طور زیاد به این همپوشانی کمک می‌ کنند.

تا آنجا که به ادبیات توسعه پایدار مربوط می شود، این تمایل وجود دارد که رشد اقتصادی یک کشور را محدود به منابع محیطی بداند.

باید هدف تمامی پروژه ها افزایش زیرساخت های زیست محیطی برای مقابله با صنعتی شدن سریع و رشد جمعیت باشد که برای دهه ها اکثر کشورها را تحت فشار قرار داده است.

محیط، تجزیه و تحلیل محیطی، ارزیابی زیست محیطی، ممیزی زیست محیطی و انطباق زیست محیطی را احتیاج دارد. نشت محیطی، تجزیه و تحلیل محیطی و اقتصاد محیط زیست را سبب می گردد.

انتهای پیام/

سیدعمران طباطبایی
سیدعمران طباطبایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت