16:10 1403/03/29

مجلس دوازدهم آغاز به کار کرد

صافی نیوز / مراسم افتتاحیه مجلس دوازدهم با حضور رئیس قوه قضائیه و سرپرست ریاست جمهوری آغاز به کار کرد.
مجلس شورای اسلامی

به گزارش صافی، مراسم افتتاحیه مجلس دوازدهم در شرایطی شروع شد که یک هفته از سانحه سقوط بالگرد حامل رئیس جهمور و شهادت آیت‌الله رئیسی و هیات همراه ایشان می‌گذرد لذا محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری به همراه تعدادی از اعضای کابینه دولت سیزدهم در این مراسم حضور دارند.

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، حجت الاسلام سیدحسن خمینی یادگار امام، حجت الاسلام علی اکبری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه، سرلشکر باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح، سردار سلامی فرمانده سپاه، امیردریار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش، امیردریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش، آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان، امیرخلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش، سرلشکر پاسدار رحیم صفوی مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور نیروهای مسلح، سردار محمد شیرازی رئیس دفتر نظامی مقام معظم رهبری، اعضای شورای نگهبان، سردار رادان فرمانده فراجا، جبلی رئیس سازمان صداوسیما، روسای مجالس گذشته؛ علی اکبر ناطق نوری، غلامعلی حدادعادل، علی لاریجانی، علیرضا زاکانی شهردار تهران، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران به همراه تعداد دیگری از اعضای شورای شهر، منتظری رئیس دیوان عالی کشور، همسر شهید حسین امیرعبداللهیان، جمعی از مقامات لشکری و کشوری دستگاه‌های اجرایی، سفرای کشورها مختلف در تهران، جمعی از خانواده شهدای مدافع امنیت و مدافع حرم و دفاع مقدس از دیگر حاضران و مدعوین این مراسم هستند.

در جایگاه پیش بینی شده برای حضور رئیس جمهور و وزیر خارجه، تصویر این دو شهید فقید به همراه گل قرار داده شده بود.

جزئیات مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

اظهارات سرپرست ریاست جمهوری در راسم افتتاحیه مجلس دوازدهم: رئیسی هیچ‌گاه به دنبال حل مسائل کشور در بیرون از مرزها نبود

محمد مخبر نیز  با بیان اینکه برای من بسیار سخت است که از طرف شهید عزیزمان آیت الله رئیسی در این مجلس به عنوان صحبت حضور پیدا کنم، گفت: مطلبی که رهبر معظم انقلاب در لحظه اول سانحه بالگرد فرمودند که کارهای اجرایی کشور نباید با هیچ خللی موجه شود و هیچ برنامه ای نباید به تأخیر بیفتد، چنین شد و این اتفاق افتاد. جا دارد نعمت وجود رهبری و نعمت داشتن مردم وفاداری که گوش به فرمان رهبری هستند را شاکر باشیم؛ مردم سرمایه اصلی کشورند و در تمام مسائلی که در این سال ها داشتیم، آنچه مشکل‌گشای ما بود حضور مردم با تدبیر و فرماندهی رهبری بود که در این قضیه اخیر هم این اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه آیت الله رییسی تمام تلاش خود و‌ دولت را برای عملیاتی کردن  تدابیر رهبرانقلاب به کار می‌گرفت، افزود: ایشان اعتقاد به ظرفیت های کشور داشت و معتقد بود مسائل کشور با ظرفیت های موجود قابل حل است و همینگونه هم شد. ما هیچ گاه از مسائل بین المللی غافل نبودیم اما اداره کشور را منوط به مسائل بیرونی نکرد؛ هر مشکلی پیش می آمد، در داخل کشور دنبال حل مسأله بود. هر سفری که می رفت، حتما به یک نقطه بسیار محروم آن منطقه سر می زد؛ هر استانی می رفت، اولین سؤالش این بود که محروم ترین نقطه این استان کجاست؟

وزیر کشور از  برگزاری انتخابات به مجلس دوازدهم گزارش داد

وزیر کشور در مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برگ درخشان دیگری از برگزاری انتخابات آزاد، امن، سالم و توأم با رقابت بر اساس ۴ مؤلفه راهبردی رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت در دوره اخیر رقم خورد، گفت: در این طراحی و ارتقای سامانه های دقیق برای برگزاری انتخابات علاوه بر تحقق دولت الکترونیک در حوزه انتخابات شکل جدیدی از هماهنگی نظام‌مند کارآمد و اثربخش میان سطوح مختلف کشور را به نمایش گذاشتند و علاوه بر این به کارگیری سامانه های هوشمند الکترونیکی ضامن سلامت و صحت انتخابات و اطمینان بخش برای ملت ایران در عرصه انتخابات بود.

اعلام آمادگی مجموعه اداری مجلس برای همکاری با وکلای ملت

معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی از آمادگی مجموعه اداری و اجرایی برای همکاری با وکلای ملت برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و جهت‌گیری مردمی در دوازدهم دوره مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد.

منتخبان مجلس سوگند یاد کردند

متن سوگندنامه طبق اصل ۶۷ قانون اساسی به شرح ذیل است:

بسم‏ الله‏ الرحمن‏ الرحیم‏

«من در برابر قرآن مجید به خدای متعال سوگند یاد می‌کنم و با تکیه بر شرف انسانی خویش تعهد می‌کنم که پاسدار حریم اسلام و نگهبان دستاوردهای انقلاب اسلامی ملت ایران و مبانی جمهوری اسلامی باشم. همچنین ودیعه‌ای که ملت به ما سپرده به عنوان امینی عادل پاسداری کنم، و در انجام وظایف وکالت، ‌امانت و تقوا را رعایت نمایم و همواره به استقلال و اعتلای کشور و حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم پایبند باشم، از قانون اساسی اطاعت کنم و در گفته‌ها و نوشته‌ها و اظهار نظرها استقلال کشور و آزادی مردم و تامین مصالح آنان را مدنظر داشته باشم.»

پیام رهبر انقلاب به افتتاحیه مجلس دوازدهم

رهبر انقلاب در پیام افتتاحیه مجلس دوازدهم، ضمن تشکر از نمایندگان، هیئت رئیسه و رئیس پرتلاش مجلس پیشین فرمودند: آرامش‌بخش، امیدآفرین، برانگیزاننده‌ همّتها و دعوت‌کننده به همدلی در محیط عمومی کشور باشید.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت