9:27 1403/04/01

احداث ۱۶۱ پروژه بهداشتی و درمانی در استان در دستور کار دولت سیزدهم

صافی نیوز / مرکز جامع خدمات سلامت روستایی قره حسنلو افتتاح شد.
محمدصادق معتمدیان

به گزارش صافی، محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی در حاشیه افتتاح مرکز جامع خدمات سلامت روستایی قره حسنلو گفت: اولویت اصلی ارائه خدمات در دولت شهید آیت الله رئیسی بحث ارتقای سلامت و بهداشت در مناطق کم برخوردار و به ویژه در مناطق روستایی بود.

وی ادامه داد: براساس همان سیاست دولت و با مطالعات صورت گرفته توسط دانشگاه علوم پزشکی استان احداث ۱۶۱ پروژه در حوزه بهداشت در سفرهای شهرستانی و براساس اولویت بندی عملیات احداث آن ها آغاز گردید.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه این پروژه ها عمدتا شامل مرکزجامع خدمات سلامت پایگاه سلامت، مرکز اورژانس در سراسر استان بود اظهار کرد: خوشبختانه ۶۰ پروژه مورد ازاین پروژه ها مورد بهره برداری قرار گرفته و ۱۰۱ پروژه نیز در حال احداث می باشند که ۹۰ درصد آن ها تا هفته دولت و مابقی نیز تا دهه فجر اتمام و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

معتمدیان در ادامه افزود: در حوزه درمانی هم احداث چند بیمارستان نیز در دستور کار بود که بیمارستان های شاهین دژ و شهید سلیمانی پیرانشهر مورد افتتاح قرار گرفت و بیمارستان نقده و اشنویه نیز در حال احداث بوده که به زودی شاهد افتتاح آن ها خواهیم بود.

وی بیان کرد: جهت رفع کمبود مشکلات تخت بیمارستانی درمرکز استان نیز دو اقدام انجام شده که بیمارستان شهید بهشتی از جمله آن ها بود که با توجه به تغییر کاربری و پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی احداث این پروژه راکد مانده بود که با سفر رئیس جمهور و تغییر کاربری صورت گرفته در این پروژه در قالب بیمارستان ۴۵۰ تختخوابی قابل ارتقا به ۶۰۰ تختخوابی درآینده مورد بهره برداری قرار می گیرد.

معتمدیان در ادامه افرود: با مذاکرات صورت گرفته با سازمان برنامه و بودجه واخذ مجوز از وزارت بهداشت در منطقه جهتلوی ارومیه انشالله شاهد آغاز  عملیات احداث بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی در شهر ارومیه خواهیم بود.

استاندار آذربایجان غربی گفت: بعداز تکمیل مراحل قانونی انشالله عملیات احداث این بیمارستان آغازمی شود.

انتهای پیام/

مصطفی قربانی
مصطفی قربانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت