حال و هوای عاشورایی با نمايش “بچه های کربلا”

صافی نیوز / “بچه های کربلا” در موکب مردمی حضرت ابوالفضل العباس الیگودرز به نمایش درآمد
4463

به گزارش صافی، نمایش بچه های کربلا کاری از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان الیگودرز مرکز شماره ۲ با همکاری اداره فرهنگ وارشاد اسلامی الیگودرز در شب اربعین حسینی در موکب مردمی حضرت ابالفضل العباس به روی صحنه رفت.

اين نمایش به دو رویداد در واقعه کربلا گریزی دارد و شامل زمانی که حضرت عباس برای آوردن آب به فرات می رود و در قسمت پایانی به زمان تیر خوردن حضرت علی اصغر می پردازد؛ است.

گفتنی است این نمایش توسط بابک زینالی بازنویسی و كارگرداني آن را علی اکبر صفدر (علی گودرزی) بعهده دارد.

علی گودرزی، کارگردان بچه های کربلا در مورد این کار می گوید: از روزی که این کار را آغاز کردیم و متن آن را در اختیار بچه ها قرار گرفت، ارتباط خاصی با این کار برقرار کردند، در زمان تمرین با گفتن دیالوگ‌ها راوی های کار چنان با واقعه کربلا ارتباط می گرفتند که انگار در آن زمان و مکان حضور دارند و تمرینات ما پر بود از اشک و عشق بود.

وی می گوید: بچه های کربلا تجربه خوبی بود و به من نشان داد اگر به نسل جدید خوب آموزش داده شود و فرهنگ ایثار و شهادت را با فرهنگ سازی درست به آنها نشان دهیم، خیلی بهتر و بیشتر از نسل ما وابسته خواهند شد.

گودرزی با اشاره به هدف اجرای این نمایش گفت: کار کودک بسیار دشوار است، حال فرض کنید کاری که می خواهید به روی صحنه ببرید پر از حادثه های غمگین باشد، سالیان سال بچه ها به پای منبر بزرگتر نشستند و گوش کردند اما هدف ما این بود این بار بچه ها راوی باشند و بزرگترها گوش کنند.

یادآور می‌شود بازیگران این نمایش محمد جواد پایمرد، حسین زندی، پارسا پایمرد، میلاد عسگری، سید مرتضی موسوی بوده و گروه فرم و سرود مهشاد فرهادی، نازنین سرلک، انیس گودرزی بسحاق، مهشاد کردی،پرنیا دهقانی، ستاره عباسی، روژان بساکیان، یگانه زهرا صادقی، مهشید شمس جلیلوند هستند.

دیگر عوامل این نمایش نیز بیتا میرزایی دستیار کارگردان، مجتبی رضایی صدابردار، علیرضا نعمت الهی عکاس، مهران زندی فیلمبردار، مجید رحیمیان تهیه کننده هستند.

انتهای پیام/

علی سلیمانی
علی سلیمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت