سازمان صدا و سیما

تحول در رسانه ملی؛ چه اقداماتی صداوسیما را پرمخاطب میکند؟

صافی نیوز / بر اساس نظرسنجی اخیر ایسپا (مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران)، تنها ۱۱.۵ درصد از مردم برنامه‌های تلویزیون را تماشا می‌کنند.

به گزارش صافی به نقل از سهندخبر، بر اساس نظرسنجی اخیر ایسپا (مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران)، تنها ۱۱.۵ درصد از مردم برنامه‌های تلویزیون را تماشا می‌کنند. این رقم در تناقض آشکار با ادعای محسن شاکری‌نژاد، رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما قرار دارد که مدعی است تلویزیون بیش از ۷۰ درصد مخاطب دارد!

تعریف عجیب صداوسیما از “مخاطب”

شاکری‌نژاد در توضیح این اختلاف آماری می‌گوید:
«طبق تعریف ما، هر فردی که بیش از ۱۵ دقیقه برنامه‌های صداوسیما را ببیند، مخاطب محسوب می‌شود.»
این در حالی است که پیشتر، آمارهای داخلی صداوسیما نشان می‌داد که فقط ۲۰ درصد مردم مخاطب برنامه‌های این رسانه هستند.

انکار کاهش مخاطبان توسط رییس صداوسیما

پیمان جبلی، رییس سازمان صداوسیما، وجود چنین آماری را رد کرده و می‌گوید این گزارش‌ها صحیح نیستند. اما با وجود تناقض‌های فاحش در اظهارات مدیران، کاهش چشمگیر مخاطبان تلویزیون به یک چالش جدی تبدیل شده است.

به نظر می‌رسد تغییر سبک مصرف رسانه‌ای مردم و گرایش به فضای مجازی، باعث شده تا صداوسیما با وجود تلاش برای انکار واقعیت‌ها، نتواند از کاهش نفوذ خود جلوگیری کند.

آیا این آمار نشان‌دهنده افول قطعی تلویزیون در ایران است؟

انتهای پیام/

QR Code https://safinews.ir/129647/%d8%aa%d8%ad%d9%88%d9%84-%d8%af%d8%b1-%d8%b1%d8%b3%d8%a7%d9%86%d9%87-%d9%85%d9%84%db%8c%d8%9b-%da%86%d9%87-%d8%a7%d9%82%d8%af%d8%a7%d9%85%d8%a7%d8%aa%db%8c-%d8%b5%d8%af%d8%a7%d9%88%d8%b3%db%8c%d9%85/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها