به گزارش صافی، جلسه توسعه نهضت عدالت فضاهای آموزشی ، ظهر امروز چهارشنبه مورخ ۲۵ تیرماه ۱۴۰۴ ، با حضور فرماندار ویژه شهرستان، معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان ، مسئولین مردمی پروژه های نهضت توسعه عدالت ، بخشداران و جمعی از مسئولین محلی، در سالن شهید قادری الیگودرز برگزار شد.
هدف از این نشست ، بررسی وضعیت فضاهای آموزشی ، چالشهای موجود و ارائه راهکارهای عملیاتی در راستای تحقق عدالت آموزشی در سطح شهرستان بود.
تأکید فرماندار بر استفاده از فرصت نهضت مدرسهسازی
اداوی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان الیگودرز در ابتدای این جلسه ، ضمن خیرمقدم به حاضرین بر اهمیت ویژه توسعه فضاهای آموزشی و نقش آن در ارتقاء کیفیت نظام تعلیم و تربیت تأکید کرد.
وی با اشاره به ابلاغ «نهضت توسعه عدالت فضاهای آموزشی» از سوی ریاست محترم جمهوری، این اقدام را فرصتی طلایی برای رفع محرومیتها و بهبود زیرساختهای آموزشی در کشور ، به ویژه در مناطقی مانند الیگودرز دانست.
فرماندار در ادامه ، از تلاشها و همکاریهای تمامی دستگاههای اجرایی ، مسئولین ، دهیاران ، شوراهای اسلامی و به ویژه خیرین مدرسهساز و مجموعه آموزش و پرورش شهرستان در پیشبرد اهداف این نهضت قدردانی نمود.
اداوی همچنین با تأکید بر لزوم همافزایی و همگامی بیشتر برای بهرهبرداری حداکثری از این فرصت ملی ، خواستار تسریع در روند اجرایی پروژهها و رفع موانع پیشرو شد.
مدیر آموزش و پرورش: الیگودرز با ۲۹ پروژه ، بیشترین سهم پروژه های نهضت توسعه عدالت در استان را دارد.
در ادامه این نشست ، روحاله قاسمی مدیر آموزش و پرورش شهرستان الیگودرز ، ضمن عرض تسلیت ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به ارائه گزارشی جامع از وضعیت فضاهای آموزشی شهرستان پرداخت.
وی با تقدیر از حضور فرماندار محترم و دیگر مسئولین ، بیان داشت: قبل از ابلاغ این نهضت نیز ، آموزش و پرورش شهرستان به دنبال رفع مشکلات فضاهای آموزشی و استفاده از ظرفیتهای مختلف برای ایجاد فضاهای مناسب آموزشی بود و ابلاغ این نهضت ، یک فرصت طلایی برای ما فراهم آورده است.
قاسمی با بیان اینکه الیگودرز در حال حاضر با ۲۹ پروژه ، بیشترین سهم پروژهها را در سطح استان داراست ، اظهار داشت: متأسفانه به دلیل وسعت ، اقلیم و تخریبی بودن اکثر مدارس ، با مشکلاتی در زمینه فضای آموزشی مواجه هستیم. اگرچه اقداماتی در ماهای گذشته برای بهبود وضعیت موجود انجام شده بود ، اما جنگ دوازده روزه اخیر ، تمامی تلاشها را تحتالشعاع قرار داده ، حتی با پیگیری های صورت گرفته در سطح وزارت و استان و با وجود تعریف سه پروژه جدید و جذب اعتبارات ویژه برای تجهیزات آموزشی ، عملیاتی شدن آنها نیز تحت تأثیر این وضعیت قرار گرفته است.
وی با ابراز نگرانی از عدم تکمیل بسیاری از پروژههای ۲۹ گانه تا آغاز سال تحصیلی جدید، تصریح کرد: متأسفانه بسیاری از این پروژهها به مهرماه نخواهند رسید ، در حالی که ما روی مدارس مهمی همچون هنرستان آیتاله کاشانی ، دبستان رازی ، دبستان شهید موسوی ، خوابگاه و سلف مرکزی شهرستان ، حساب ویژهای باز کرده بودیم تا بتوانیم قبل از مهرماه ، ثبتنام دانشآموزان را انجام دهیم.
برخی از این پروژهها هیچ حرکتی نداشتهاند و برخی نیز با تلاشهای صورت گرفته ، پیشرفت خوبی داشتهاند ، اما به طور قطع اکثریت آنها تا مهرماه به بهرهبرداری نخواهند رسید.
مدیر آموزش و پرورش همچنین به چالشهای دیگری نظیر تراکم بالای دانشآموزان در برخی مناطق شهری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ، در برخی مناطق شهری ، کلاسهای درس با ۴۳ تا ۴۴ دانشآموز برگزار میشود ، در حالی که استاندارد آن حداکثر ۳۳ نفر است. این تراکم بالا، موجب افت تحصیلی و آموزشی شده است و باید با احداث مدارس جدید در این مناطق ، این مشکل را حل نماییم.
اولین گام برای احداث مدرسه ، واگذاری زمین به آموزش و پرورش توسط دستگاههای مربوطه و خیرین محترم است.
سکاندار آموزش و پرورش در پایان به مشکلات روستای کزنار نیز اشاره و افزود: در روستای کزنار ، به مردم قول دادهایم که فضای آموزشی مناسب در اختیارشان قرار دهیم ، با وجود تخصیص یک میلیارد تومان اعتبار از سوی نوسازی استان نبایست کوتاهی صورت گیرد تا بعد از چند سال ، شاهد حضور دانش آموزان در مدرسه حاضر باشیم.
انتظار ما این است که با پیگیری ویژه فرماندار و مشارکت ادارات خدمات رسان ، روند اجرایی این پروژه و سایر پروژههای نیمهتمام تسریع یابد.
در پایان جلسه، تصمیمات و مصوبات لازم برای پیگیری و تسریع در روند اجرایی پروژههای توسعه فضاهای آموزشی شهرستان اتخاذ شد و بر لزوم پیگیری مستمر و همکاری نزدیک تمامی نهادها برای رفع موانع تأکید گردید.
انتهای پیام/