9:25 1403/04/01

وزیر جدید بهداشت و درمان چه برنامه هایی را باید در اولویت خود قرار دهد؟

صافی – سعید نمکی وزیر جدید بهداشت و درمان برنامه‌های خود را در مجلس اعلام کرد و شاید مهم‌ترین آنها حفاظت مالی از بیماران و همزمان ادامه طرح تحول نظام سلامت بود.
no-photos

دیروز وزارت بهداشت با رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سیزدهمین وزیر خود را شناخت. سعید نمکی وزیر جدید بهداشت و درمان برنامه‌های خود را در مجلس اعلام کرد و شاید مهم‌ترین آنها حفاظت مالی از بیماران و همزمان ادامه طرح تحول نظام سلامت بود.

در حال حاضر انتقادات خاصی درباره وزارت بهداشت مطرح است. پزشکان می‌گویند حجم کار ما بالا رفته و همزمان تاخیر دولت در پرداخت مطالبات بالا رفته است. سازمان‌های بیمه‌گر از ضرورت طرح تحول نظام سلامت می‌گویند و مردم هم در معرض افزایش احتمالی هزینه‌های درمانی قرار گرفته اند.

بر همین اساس به نظر شما ؛ وزیر جدید بهداشت و درمان چه برنامه‌هایی را باید در اولویت خود قرار دهد؟

نظرات خود را زیر همین خبر به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

8 پاسخ

  1. فراهم کردن زمینه گرفتن مالیات از پزشکها و گذاشتن کارتخوان در همه مطبها و مراکز خصوصی، شفاف کردن میزان پرداخت به پزشکها، تنظیم درآمد پزشکها نسبت به درآمد متوسط مردم و رعایت نسبتهایی که در کشورهای دیگر هست، جلوگیری از ویزیت نامحدود و گروهی، برخورد درست و بازدارنده با قصور پزشکی، ملزوم کردن نظام پزشکی به رعایت قوانین مجلس و پاسخگویی به مراجع نظارتی، تعیین تعرفه ها بر اساس درآمد مردم نه بر اساس مقایسه با اروپا و آمریکا، افزایش تعداد متخصص در رشته هایی که کمبود داریم و فرستادن آنها به مناطق محروم، رساندن سرانه تعداد پزشک ما به استانداردهای جهانی.

  2. وزارت بهداشت با مشکلات بسيار زيادى روبرو هست, هچکدوم از طرفهاى اين وزارت خانه از وضعيت موجود رضايت ندارند و اين تازه مربوط به زمانى هست که بودجه کافى هم در اختيار داشتن, بيماران, بيمه ها و کادر درمانى همه ناراضى اند, کار ايشون خيلى دشوار هست, مهمترين حوزه بيمه ها هستن که اگر ساز و کار درستى داشته باشن ميتونن بقيه موارد رو هم پوشش بدن ولى تا حالا بعد از گذشت چندين دهه هيچ کسى نتونسته ساختار بيمه هارو درست کنه ايشون هم بعيده بتونه کار خاصى انجام بده

  3. جان مادرت این حقوق های نجومی پزشکا رو کم کن . شاگرد اول دبیرستان بودیم و موقع کنکور در حالی که راحت میتونستیم پزشکی قبول بشیم ، رفتیم سمت علاقه مون خیر سرمون . حالا شدم یه دانشجوی بیکار که عالم و آدم و حتی خانواده ام بهم سرکوفت میزنن که چرا پزشکی نخوندی و بیا بشین دوباره کنکور بده و از این حرفا . قبل از طرح تحول سلامت هیچ کس به این پزشکا بها نمیداد خداشاهده . یه دفعه از سال ۹۲ همشون شدن نجومی بگیر .

  4. مطمئنم با اين رويکرد اگر پزشکى قبول ميشدى پس از مدتى يا رو به دلالى سکه و ارز مياوردى يا بساز و بفروش راه مينداختى يا اينکه از بيماران زير ميزى ميگرفتى, خدارو شکر که به سمت اين رشته نيامدى, صلاح خودت و همه ما در همين بود.

  5. اولین و مهمترین کار پرکردن جیب خودش دومین و باز مهمترین کار سر کار بردن دوستان و اشنایان خود و تنها چیزی که مهم نیست رفاه مردم میباشد

  6. افزایش قرق های شکار و اموزش شکار پرندگان مثلا جلوی پرنده را نشانه گبری کنید تا حتما به هدف بخورد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت