6:07 1403/04/03

۳.۵ میلیارد تومان برای توسعه فرهنگ قرآنی در مراغه تخصیص یافت

صافی – نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی از تخصیص 3.5 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه فرهنگ قرآنی در مراغه خبر داد و گفت: این اعتبار از محل اختیارات نمایندگی مجلس در اختیار امام جمعه این شهرستان قرار گرفته است.
no-photos

علی جلیلی شامگاه یکشنبه در نشست خبری مشترک نماینده و فرماندار مراغه با رسانه های این شهرستان افزود: این میزان اعتبار از مجموع پنج میلیارد تومان اعتبار در اختیار نماینده تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: با توجه به نیاز جامعه به رفع معضلات اجتماعی از جمله طلاق با تکیه بر فرهنگ قرآنی، این بودجه در راستای توسعه و اجرای طرح های قرآنی تخصیص می یابد.

وی اضافه کرد: همچنین ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار نیز برای طرح های قرآنی در اختیار امام جمعه عجب شیر قرار داده می شود.

وی با اشاره به وضعیت طرح آزادراه مراغه هشترود گفت: هم اکنون با رایزنی های انجام شده آخرین خط اجرایی این طرح با مشارکت بانک سپه به پایان رسیده و این طرح از روند مناسبی برخوردار است.

وی افزود: برای احیای شهری چون مراغه به قامت تاریخ باید هم نوایی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در شهر ایجاد شود.

وی ادامه داد: در راستای توسعه کیفی مراکز آموزش عالی مراغه، مجوز لازم برای توسعه رشته های دانشگاهی در دانشگاه مراغه و دانشکده علوم پزشکی اخذ شده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون ایجاد دانشگاه فرهنگیان در این شهرستان نهایی شده و با توسعه مراکز دانشگاهی ابزار مناسبی برای توسعه منطقه فراهم خواهد شد.
وی از تخصیص و مکان یابی زمین برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در این شهرستان خبر داد.

وی با اشاره به مسائل طرح شده در رسانه ها در زمینه کارخانه کاوه سودا افزود: در کنار توجه به مسائل زیست محیطی، باید پاسخگوی نسل آینده نیز باشیم و در این راستا باید از پتانسیل مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی استفاده شود.

فرماندار مراغه نیز با تاکید بر لزوم صیانت از محیط زیست گفت: با بهره گیری از فناوری های جدید می توان آلاینده های صنعتی را کاهش داد.

حمید شکری افزود: کارخانه ‘کاوه سودا’ نعمت بزرگی برای صنعت شهرستان است، لیکن نباید در زمینه مسائل زیست محیطی احساسی برخورد شود و در این راستا دستگاه های نظارتی نقش مهمی در این راستا ایفا خواهند کرد.

وی با اشاره به مشکلات فرودگاه سهند مراغه افزود: با رایزنی های انجام شده شرکت هواپیمایی ایران ایر موافقت خود را با تخصیص یک فروند هواپیمای مسافری ‘ای تی آر’ موافقت کرده است.

وی اضافه کرد: در گذشته برخی شرکت های هوایی فقط برای رفع مشکلات خود و اخذ تسهیلات در این فرودگاه حضور می یافتند.

خورشید حیدرزاده
خورشید حیدرزاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت