15:49 1403/04/06

«این کیست این» در قاب گالری شیرین نقاشی

no-photos

تهران – ایرنا – نمایشگاه انفرادی آثار «این کیست این» با اقتباس از اشعار مولانا ، ۱۵ اثر از علیرضا اسانلو درباره ارتباط وجود انسان و جریان هستی را از زاویه‌ای عارفانه و شرقی در نقاشی بازنمایی می ‌کند.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، علیرضا اسانلو با محوریت قرار دادن پیکره انسانی، به عنوان عالی‌ترین موضوع وجودیافته در عالم، ذهن مخاطب را به پرسش از ماهیت زندگی فرا می‌خواند؛ چه چیز در وجود آدمی او را موجود می‌کند و چگونه زندگی در او جاری می‌شود؟.
تأمل در تابلوهای این هنرمند نقاش ، دربردارنده پاسخ‌های او به این پرسش‌های بنیادین است که در ضرباهنگ پویای قلمو و کاردک، آثاری پر تپش، زنده و پویا خلق کرده و در گذرگاه شک و یقین معلق مانده‌اند.
این هنرمند نقاش که سال‌ها ممارست در ساخت و سازهای کلاسیک فیگور انسانی در هنر نقاشی را در کارنامه کاری خود دارد، با فاصله گرفتن از فضاهای رئالیستی و نزدیک شدن به 'آن‌نگاری' و 'در لحظه بودن' از وادی فلسفه به عرفان شرقی گام نهاده و 'ندانستگی'، 'ابهام' و 'محو شدگی' را به عنوان اساسی‌ترین دستاورد این سفر ذهنی بر بسترهای عریض بوم جاودانه کرده است.
** اسانلو در یک نگاه
علیرضا اسانلو کارش را با نقاشی آغاز کرد و از حوالی ۱۰ سال پیش به مجسمه‌سازی نیز روی آورد. سابقه برگزاری ۱۰ نمایشگاه گروهی و هفت نمایشگاه انفرادی را در کارنامه هنری خود دارد.
مجسمه های این هنرمند از مفاخر ایران در موزه مفاخر، دانشگاه تهران و خانه هنرمندان نصب است که شاخص‌ترین آن‌ها پرتره عباس کیارستمی، عزت الله انتظامی و ملک الشعرای بهار است.
این نمایشگاه ۲۶ بهمن تا ۸ اسفندماه سال جاری در گالری شیرین واقع در خیابان کریم‌خان زند، خیابان سنایی، کوچه ۱۳ شماره ۵ میزبان علاقه مندان و هنردوستان خواهد بود.
فراهنگ ** ۹۰۳۱ ** ۱۳۵۵ **
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت