15:16 1403/04/06
سفیر اتریش در ایران:

فعالیت علمی بین المللی ایران پس از برجام افزایش یافته است

صافی – سفیر کشور اتریش در تهران گفت: در سال ۲۰۱۷ (۱۳۹۵) پس از برجام فعالیت ایران در برنامه های پژوهشی، علمی در سطح بین المللی و اروپایی بیشتر شده است.
no-photos

اشتفان شولتز روز یکشنبه در همایش معاونان و مدیران بین المللی دانشگاه ها، اظهار کرد: حتی افق ۲۰۲۰ با روند حال حاضر در عرصه بین الملل برای ایران روشن است. بعد از برجام ورارتخانه های ایران و اتریش قراردادهای همکاری بسیاری را به ثبت رساندند. همچنین ده ها بورسیه به دانشجویان ایرانی و اتریشی برای تحصیل در دانشگاه های این دو کشوراعطا شد.

سفیر اتریش تصریح کرد: در سال ۲۰۱۷، یکهزار و ۶۰۰ دانشجوی ایرانی در کشور اتریش تحصیل کردند که ارز زیادی به این کشور وارد کرده است.
شولتز ادامه داد: علاقه دانشجویان و اساتید به فعالیت های بین المللی بسیار زیاد است که باعث می شود بیشتر به دنبال پژوهش ها و همکاری های مداوم مشترک باشند.

وی تصریح کرد: علاقه مندی بسیار زیادی بین دو کشور در زمینه های اقتصادی، علمی و فرهنگی وجود دارد که نیاز به ترویج اتست.

سفیر اتریش در تهران با بیان اینکه وین به سه محور اصلی توجه دارد، در خصوص اولین محور اظهار کرد: کشور اتریش بیشتر به اقدامات فنی و حرفه ای اهمیت می دهد و ۹۷ درصد از اقدامات این کشور توسط SME ها (بنگاه های کوچک و متوسط) اداره می شود و به چنین شرکت هایی در پارک های علم و فناوری ایران نیز توجه شده است.

سفیر اتریش در مورد دومین محور گفت: حضور دانشجویان در صنعت اقدام مثبتی در راستای تبدیل علم به صنعت است. دانشجویان رشته های مهندسی در اتریش دو روز از هفته را در صنعت سپری کرده و سه روز در دانشگاه تحصیل می کنند که با نیاز صنعت آشنا می شوند.

وی در خصوص سومین محور، عنوان کرد: در کشور اتریش سیاست رقابتی وجود دارد به طوری که دانشگاه ها، شرکت ها و پژوهشگاه ها برای برتر بودن رقابت می کنند و سعی در ارائه سرویس بهتر به مردم دارند.

شولتز در این همایش که در محل دانشگاه علم و صنعت برگزار شد ، افزود: اتریش به قرارداد های دو طرفه و حتی چند جانبه با ایران علاقه دارد و بهترین کشورهایی که خدمات مطلوبی دارند را برای همکاری انتخاب می کند.

سفیر اتریش تصریح کرد: رابطه ایران و اتریش به ۷۰۰ سال قبل باز می گردد که ۵۰۰ سال آن به روابط فرهنگی- تاریخی و ۱۶۰ سال نیز همکاری های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی مربوط می شود.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت