8:51 1403/04/05

وزیر فرهنگ درگذشت مشایخی را تسلیت گفت

صافی – وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سه شنبه شب در پیامی درگذشت زنده یاد جمشید مشایخی هنرمند مردمی و پیشکسوت عرصه سینما و تلویزیون را تسلیت گفت.
no-photos

در پیام تسلیت سید عباس صالحی آمده است: این چهره ماندگار و برجسته بازیگری در بیش از شش دهه فعالیت حرفه‌ای خود، در نقش هایی متفاوت و اثرگذار، خاطرات فراوانی در ذهن و ضمیر مردم عزیز کشورمان به یادگار گذاشت و همواره در کنار مردم و برای مردم ایفای نقش می کرد.

وی دراین پیام فقدان این هنرمند محجوب و محبوب را به همه علاقه مندان وی و اهالی فرهنگ و هنر و نیز خانواده گرامی آن مرحوم بویژه فرزندان عزیزش صمیمانه تسلیت گفت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه این پیام گفت ، از خداوند متعال در ایامی که شمیم بعثت نبوی در بهار طبیعت جسم و جان ما را عطرآگین کرده، برای روح آن عزیز از دست رفته آرامش ابدی و علو درجات و برای بازماندگان معزز صبر و شکیبایی آرزو می کنم.

 جمشید مشایخی بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون سه شنبه شب ساعت ۲۱ در سن ۸۵ سالگی براثر کهولت سن و بیماری در بیمارستان عرفان درگذشت.

جمشید مشایخی ۶ آذر ۱۳۱۳ در تهران متولد شد. او دارای تحصیلات ناتمام در رشته تئاتر و دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر است.

در سال ۱۳۳۶ به استخدام اداره تازه تأسیس هنرهای دراماتیک درآمد و به عنوان بازیگر کار خود را در برنامه نمایشی کانال سوم غیر دولتی آغاز کرد و با ایفای نقش در فیلم کوتاه « جلد مار » هژیر داریوش به همراه فخری خوروش جلوی دوربین رفت.

استاد مشایخی با نمایش «وظیفه پزشک» بازیگری‌ را آغاز کرد و در سال ۱۳۴۴ با فیلم «خشت و آینه» وارد سینما شد.

او در واقع کار حرفه ای خود را از سال ۱۳۴۹ به طور رسمی شروع کرد.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت