16:07 1403/04/06
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی:

تمام مناطق آتش‌گرفته آذربایجان‌شرقی اطفاء و پاکسازی شد

صافی نیوز – تبریز- مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: تمام مناطق آتش گرفته استان در شهرستان خداآفرین اطفاء و تا ساعت ۱۰ امروز پاکسازی شد.
no-photos

به گزارش صافی، محمدباقر هنربر روز سه شنبه افزود: روز گذشته چهار منطقه در روستاهای ارزیل، کیرشان، کوانق و طوعلی در شهرستان خداآفرین دچار آتش سوزی شده بود که با تلاش نیروهای امدادی این حادثه مهار، اطفاء و در نهایت صبح امروز منطقه به طور کامل پاکسازی شد.

وی با بیان اینکه آتش سوزی در مناطق روستایی فوق مناطق جنگلی را شامل نمی شد، اظهار داشت: این حریق مراتع و مراتع مشجر را شامل می شد. تنها محدوده کمی از روستای طوعلی را مراتع تشکیل می داد که با حضور به موقع نیروهای امدادی آتش سوزی در زمان کمتری مهار و لکه برداری و پاکسازی به اتمام رسید.

هنربر با بیان اینکه وسعت مناطق آتش گرفته فوق هنوز مشخص نشده است، درباره مساحت سوخته شده جنگل های ارسباران(قره داغ) گفت: این موضوع توسط حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی در دست بررسی است.

وی از مصدومیت تعداد چهار نفر از امدادگران در جریان اطفای حریق منطقه قره داغ خبر داد و اضافه کرد: یکی از این امدادگران از ناحیه پا دچار سوختگی شده بود و ۳ نفر دیگر به دلیل شرایط خاص منطقه و فعالیت بیشتر دچار ضعف شده بودند که هر چهار نفر با انتقال به مراکز درمانی مداوا شدند.

هنربر دلیل اصلی آتش سوزی های اخیر در مراتع و جنگل های قره داغ را شدت گرمای هوا، وزش بادهای شدید، خطای انسانی و بی دقتی و سهل انگاری افراد عنوان کرد.

انتهای خبر/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت