10:11 1403/04/06

ابراز تمایل آبه برای دیدار با روحانی در نیویورک

صافی نیوز – نخست‌وزیر ژاپن ضمن ابراز تمایل برای دیدار با رئیس‌جمهور ایران در نیویورک‌، تصریح کرد که تمامی اقدامات لازم را برای کاهش تنش‌ها در منطقه غرب آسیا به کار می‌گیرد.
no-photos

به گزارش گروه بین‌الملل صافی، «آبه شینزو» نخست‌وزیر ژاپن امروز (جمعه) ضمن ابراز تمایل برای دیدار با «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران در حاشیه نشست ماه سپتامبر مجمع عمومی سازمان ملل در «نیویورک»، تأکید کرد که هر اقدام لازم را برای تنش‌زدایی در غرب آسیا انجام خواهد داد.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، وی در یک کنفرانس خبری در اختتامیه نشست بین‌المللی سه روزه درباره تحولات آفریقا گفت: «صلح و ثبات در خاورمیانه ارتباط مستقیمی با منافع ژاپن دارد. من تمایل دارم سرسختانه (بر روی این موضوع) کار کنم و بهترین نقش ممکن را برای کاهش تنش‌ها در خاورمیانه ایفا کنم».

روز چهارشنبه هفته جاری، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در سفر به ژاپن با آبه و «تارو کونو» وزیر امور خارجه ژاپن دیدار و گفت‌وگو کرد.

آمریکا در ماههای اخیر تمامی تلاش خود را به کار گرفته است تا به بهانه محافظت از کشتیرانی در خلیج‌فارس، ائتلاف نظامی دریایی را در تنگه هرمز تشکیل دهد که تاکنون علیرغم تلاش‌های واشنگتن، اکثر کشورهای اروپایی و بسیاری از کشورهای دیگر جهان از نگرانی آنکه این ائتلاف به تنش‌های منطقه دامن بزند، حاضر به پیوستن به آن نشده‌اند.

ژاپن در میان آن دسته از کشورهایی است که علیرغم درخواست‌های پی در پی واشنگتن‌، حاضر به پیوستن به ائتلاف دریایی نظامی آمریکا در تنگه هرمز نشده است و وزیر دفاع این کشور اخیراً اعلام کرد که توکیو برنامه‌ای برای پیوستن به این ائتلاف ندارد. (جزئیات بیشتر)

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران نیز در دیدار اخیر خود با نخست‌وزیر ژاپن تأکید کرد که تهران به دنبال  افزایش تنش‌ها در منطقه نیست اما هر کشوری باید از حقوق خود طبق قوانین بین‌المللی بهره‌مند شود.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت