13:30 1403/04/06

پخش زنده راهپیمایی هیجان انگیز فضانوردان در ایستگاه بین‌المللی

no-photos

به گزارش صافی به نقل از ایرنا، «مایکل هاپکینز» و «ویکتور گلوور» مهندسان پرواز ماموریت «اکسپدیشن ۶۴» روز دوشنبه را با پیکربندی سخت افزاری سپری کردند که قرار است آن را در راهپیمایی فضایی روز چهارشنبه روی ماژول آزمایشگاهی کلمبوس اروپا نصب کنند.
قرار است این دو فضانورد  یک آنتن جدید و چند کابل را روی سکوی علمی «بارتولومئو»  در خارج از کلمبوس متصل می کنند.
هاپکینز و گلاور انرژی باتری لباس های فضایی خود را حدود ساعت هفت صبح چهارشنبه به وقت منطقه زمانی شرقی تنظیم می کنند که این موضوع نشان دهنده آغاز راهپیمایی فضایی آنها است.
تلویزیون ناسا پخش زنده این برنامه را از ساعت ۵:۳۰ دقیقه صبح چهارشنبه به وقت منطقه زمانی شرقی همزمان با آماده شدن هر ٢ فضانورد برای انجام این راهپیمایی فضایی آغاز می کند.  این پیاده روی‌ها به آنها کمک خواهد کرد تا ایستگاه فضایی بین‌المللی را ارتقا داده و از آن حفاظت کنند.  به گفته این مقام مسئول، پوشش مستقیم NASA TV از راهپیمایی فضایی امروز از ساعت ۱۴ شروع می‌شود. عملیات راهپیمایی فضایی حدود ساعت ۱۵:۳۰  به وقت کشورمان آغاز می‌شود و حدود ۶ ساعت و نیم طول خواهد کشید.

دومین پیاده روی فضایی در روز اول فوریه (۱۳ بهمن) با همین ٢ فضانورد صورت می گیرد.
اکسپدیشن ۶۴، شصت و چهارمین و در حال حاضر طولانی مدت ترین ماموریت ناسا در ایستگاه بین المللی فضایی است که در روز ۲۱ اکتبر سال ۲۰۲۰ با عزیمت سایوز MS-۱۶ به این ایستگاه در حال چرخش آغاز شد.

انتهای خبر/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت