15:58 1403/04/06

عزم جدی ستاد دهه فجر آذربایجان شرقی برای برگزاری جشن های باشکوه

صافی – اعضای ستاد بزرگداشت دهه فجر آذربایجان شرقی و کمیته های ۲۳ گانه آن با عزم و اراده جدی ضمن تدوین برنامه های مختلف و متنوع این استان را برای برگزاری جشن های سی و هشتین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آماده می کنند.
no-photos

به گزارش صافی، پنجمین نشست این ستاد روز سه شنبه در محل باشگاه فرهنگیان اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد و طی آن کمیته های مختلف با ارایه برنامه های خود بر برگزاری باشکوه، خودجوش مردمی و حضور گسترده در جشن ها و راه پیمایی یوم الله ۲۲ بهمن در شهرها و مناطق مختلف روستائی استان تاکید کردند.

رئیس ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در آذربایجان شرقی با قدردانی از تمامی کمیته های فعال در ستاد که برنامه ها و ایده های خود را به ستاد مرکزی ارسال کرده اند، گفت: انقلاب اسلامی مرهون تلاش و مجاهدت های امام راحل و آحاد مختلف مردم و خون شهدای آن دوران است که باید همگی دست در دست هم داده و دهه فجر امسال را بهتر از سال های قبل و با مشارکت مردمی برگزار کنیم.

حجت الاسلام حسین تقی زاده اظهار کرد: تبیین اندیشه ها و افکار امام خمینی (ره) و مقام رهبری باید جزو رئوس برنامه های کمیته ها باشد زیرا که هم اکنون حجم زیادی از هجمه های دشمنان متوجه ستون نظام و انقلاب یعنی ولایت فقیه است و باید با اجرای برنامه های تشریحی و کیفی در برابر این توطئه ها ایستادگی کنیم.

وی ، دوری از مسائل حاشیه ای و زاویه سازی با اهداف و اصول انقلاب اسلامی در برنامه های دهه فجر را مورد تاکید قرار داد و گفت: بر این اساس باید نسبت به فضاسازی مناسب شهری، برگزاری جلسات خاطره گوئی و نیز رعایت مسایل دینی و مذهبی به دلیل تقارن با ایام شهادت حضرت فاطمه (س) اهتمام جدی شود.

تقی زاده، وحدت و انسجام ملی را مهمترین پیام و هدف جشن های دهه فجر بیان و اظهار کرد: انقلاب اسلامی با وحدت کلمه و یکپارچگی آحاد ملت به رهبری امام خمینی (ره) به پیروزی رسید که در شرایط کنونی جامعه، بیش از هر زمانی به این وحدت و انسجام نیازمندیم تا اهداف دشمنان اسلام و انقلاب که با هدف ایجاد تفرقه سعی از کمرنگ کردن آیین های دهه فجر است، خنثی شود.

تقی زاده، تلاش برای برگزاری باشکوه و گسترده راهپیمائی ۲۲ بهمن را یکی از اهداف مهم و اصلی ستاد بزرگداشت دهه فجر در آذربایجان شرقی دانست و گفت: همه باید کوشش کنیم تا این راهپیمائی مهم که ابعاد اخلی و خارجی مهمی دارد، با پیام وحدت آحاد ملت، باشکوه تر از سال های گذشته برگزار شود.

وی، توجه به کمیت و محتوای برنامه های دهه فجر را مورد تاکید قرار داد و افزود: در این برنامه ها باید افکار و اندیشه های امام راحل و منویات مقام عظمای ولایت که با هیچ مقامی در جمهوری اسلامی قابل مقایسه نیستند، برجسته تر شود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این نشست با بیان اینکه انقلاب اسلامی حاصل نداهای خفه شده الله اکبر اجداد ما در طول سال های ستم شاهی است، گفت: بر این اساس باید به شدت مراقب این انقلاب اسلامی باشیم تا چیزی که حاصل خون هزاران شهید گلگون کفن است، به فنا نرود.

جعفر پاشائی ادامه داد: باید از تمامی ظرفیت های داخل کشور و استان برای نشان دادن کارآمدی های مختلف نظام جمهوری اسلامی در عرصه های گوناگون از جمله علم و فناوری، دفاعی، آموزشی و اجتماعی و فرهنگی استفاده کرد تا نقشه ها و سناریوهای دشمنان برای ناکارآمد نشان دادن انقلاب اسلامی خنثی شود.

وی ، با اشاره به ویژگی فرهنگی انقلاب اسلامی، یادآور شد: انقلاب ما بیش از آنکه مفاهیم سیاسی و اقتصادی را در بر بگیرد به مسایل فرهنگی تکیه داشته و دارد و که بر این اساس باید نهادهای فرهنگی از جمله آموزش و پرورش که با دانش آموزان ارتباط مستقیم دارد، در برنامه های دهه فجر بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

پاشائی ، ایجاد ظرفیت های جدید در حوزه های مختلف از جمله مناطق روستائی را به اعضای ستاد دهه فجر استان پیشنهاد داد و گفت: می توان در این مناطق بدون هزینه های هنگفت نسبت به ایجاد و تقویت ظرفیت ها و خلاقیت های جدید همت گماشت.
به گزارش صافی، در این نشست مسئولان کمیته های مختلف ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی ازجمله کمیته آموزش و پرورش، سپاه عاشورا، فضای مجازی، نیروهای مسلح، روحانیت و طلاب، کودک و نوجوان، ایثارگران، فرهنگی و هنری، ارتباطات و اطلاع رسانی، بازار و اصناف و فضاسازی شهری برنامه های خود در این ایام را ارایه کردند.

برگزاری ۳۴۰ برنامه شاخص توسط کمیته آموزش و پرورش با رشد ۵۰ درصدی نسبت به پارسال، ۴۱۰ برنامه توسط سپاه عاشورا، ۳۲ عنوان برنامه توسط کمیته کودک و نوجوان، ۴۳ برنامه توسط کمیته ایثارگران، یکهزار و ۵۰۰ برنامه توسط کمیته فرهنگی و هنری و ۸۰ برنامه جشن و جنگ انقلاب توسط کمیته فضاسازی شهری از جمله برنامه های ارایه شده است.

نواخته شدن زنگ انقلاب در مدارس و حوزه های علمیه، برگزاری محافل انس با قرآن و یادواره های شهدا، همایش های تبیینی انقلاب اسلامی و گفتمان سازی انقلاب، برپائی نمایشگاه های مختلف و متنوع عکس، کتاب و دستاوردهای انقلاب اسلامی، غبارروبی مزار شهدا و مراسم مهمانی لاله ها در یک هزار و ۱۶۶ گلزار شهدا در مراکز شهری و مناطق روستائی، آیین استقبال از آفتاب ویژه گروه های سنی کودک و نوجوان، یادواره شهدای مدافع حرم، برگزاری نشست های خبری با حضور مقامات مسئول و فرمانداران شهرستان های ۲۱ گانه استان در صدا و سیما و سایر رسانه های استان و میزگردهای خبری در موضوعات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از جمله برنامه های تدوین شده کمیته های ۲۳ گانه ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در آذربایجان شرقی است.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت