3:35 1403/04/08
قاضی زاده هاشمی:

رویکرد ایران، عمل در برابر عمل و تعهد در برابر تعهد است

صافی نیوز / نایب رییس مجلس شورای اسلامی درباره برجام تاکید کرد: رویکرد جمهوری اسلامی ایران در برجام نسبت به آمریکا و کشورهای اروپایی بر اساس عمل در برابر عمل و تعهد در برابر تعهد است.
سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی

به گزارش صافی به نقل از فارس، «امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» روز دوشنبه درباره موعد مقرر شده در قانون اقدام راهبردی مجلس برای اجرای تعهدات برجامی و لغو تحریم‌های ایران افزود: قانون اقدامات راهبردی برای لغو تحریم‌ها اقدامات ما را متناسب با اقدامات طرف اروپایی و آمریکایی تنظیم کرده است.

نایب رییس مجلس اضافه کرد: بر اساس توافق برجام قرار بود طرفین به تعهدات خود عمل کنند و جمهوری اسلامی نیز یک سال بعد از عمل به تعهدات خود و بعد از عدم اقدام عملی طرف‌های برجام، نسبت به کاهش تعهدات خود اقدام کرد.

 

وی اضافه کرد: ایران با اجرای برجام بخشی از فعالیت‌های هسته‌ای خود را تعطیل کرد اما طرف مقابل سه  کشور اروپایی و آمریکا به تعهدات خود عمل نکردند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بر اساس قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران اگر طرف مقابل نسبت به لغو تحریم‌ها اقدام نکند، جمهوری اسلامی هم تعهدات برجامی را کاهش می‌دهد و بر اساس این قانون در صورتی که اقدامی در لغو تحریم‌ ها انجام نشود،‌ سوم اسفند ماه از پروتکل الحاقی خارج خواهد شد. به عبارتی رویکرد جمهوری اسلامی ایران عمل برابر عمل و تعهد برابر تعهد خواهد بود.

وی با بیان اینکه که هدف مجلس از این اقدام، صیانت از حقوق ملت و مقابله با فشار فزاینده طرف مقابل است، ‌گفت: این اقدام قطعا باید بر رفتار آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها تاثیر گذاشته و حتی شاید سبب شود از برجام خارج شویم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ذات اقتدار ملت اقتضا کرد مجلس در تصویب قانون مانند خود طرفهای برجامی عمل کند. البته در بند ۳۶ برجام به این موضوع تاکید شده که اگر طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکند، جمهوری اسلامی می‌تواند به صورت کامل از برجام خارج شود و نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای خود را کاهش داده و حتی متوقف کند.

نماینده مردم مشهد با بیان اینکه تاریخ نشان داده جمهوری خواهان و دموکرات‌ها هیچ‌کدام قابل اعتماد نیستند، گفت: هم باراک اوباما و جو بایدن دموکرات و هم دونالد ترامپ جمهوری خواه در رفتار خود به صورت علنی یا مخفی نشان دادند در قبال ایران قابل اعتماد نیستند.

قاضی زاده هاشمی درباره ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله به ایران نیز گفت: رژیم صهیونیستی نه اکنون بلکه درهیچ زمان دیگری هیچ غلطی در قبال ایران انجام نخواهد داد. این رژیم آنقدر زبون است که با اعزام چند نفر به صورت مخفی دانشمندان کشور را ترور می‌کند ولی همچنان گرفتار آشوب‌های غزه و مقاومت مردم لبنان و فلسطین است.

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت