4:36 1403/04/09

کرونای انگلیسی به اردبیل قدم گذاشت

صافی نیوز / معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل از تایید و مثبت شدن نتیجه آزمایش کرونای انگلیسی در مورد ۲ فرد مشکوک به ابتلا در این استان خبر داد.
کرونای انگلیسی

به گزارش صافی به نقل از ایرنا، دکتر بابک گفت: این دو بیمار در لایه اول ابتلا و انتقالی از کشور عراق بودند که توسط کارکنان بهداشت و درمان استان اردبیل رصد و به موقع شناسایی شدند.

وی بیان کرد: کرونای انگلیسی که قدرت سرایت بالایی دارد، به ظاهر با علائم یک سرماخوردگی عادی شروع شده و در اواسط هفته دوم چهره عوض می‌کند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، مراکز خرید نوروزی را مساعدترین محل برای گسترش شیوع این بیماری عنوان کرد و افزود: حضور پرازدحام شهروندان در این اماکن، شرایط سرایت آن را افزایش می‌دهد.

وی کنترل کرونای انگلیسی را بسیار سخت دانست و اضافه کرد: بر خلاف کرونای شایع، کودکان نیز در برابر کرونای انگلیسی در معرض خطر بسیار قرار دارند.

دکتر نخستین، استفاده از ۲ عدد ماسک سه لایه معمولی، پرهیز از حضور در اماکن شلوغ و فاقد تهویه مناسب، شستن دست، ضدعفونی کردن خریدهای بیرون، شستن لباس و شستشوی صورت هنگام ورود به منزل را به همراه، دوری از حضور در هر محل پرازدحام را از جمله راه‌های مقابله با کرونای انگلیسی ذکر کرد.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت