10:10 1403/04/08
توسط سرپرست شهرداری مراغه صورت گرفت؛

تشریح برنامه های عمرانی شهرداری مراغه در سال ۱۴۰۰

صافی نیوز / سرپرست شهرداری مراغه با اشاره به اینکه امسال پروژه‌های توسعه شهری بر محورهای گردشگری و توسعه معابر متمرکز است، گفت: برخی از آنها تا پایان سال افتتاح، و اجرای برخی دیگر همچون ادامه بهسازی اطراف صوفی‌چای که در مرحله تهیه نقشه قرار دارد، آغاز و تکمیل آن به سال‌های بعدی موکول می‌شود
سرپرست شهرداری مراغه

به گزارش صافی، شهرام مروتی سرپرست شهرداری مراغه با اشاره به اینکه امسال پروژه‌های توسعه شهری بر محورهای گردشگری و توسعه معابر متمرکز است، گفت: برخی از آنها تا پایان سال افتتاح، و اجرای برخی دیگر همچون ادامه بهسازی اطراف صوفی‌چای که در مرحله تهیه نقشه قرار دارد، آغاز و تکمیل آن به سال‌های بعدی موکول می‌شود.

وی در حاشیه بازدید علی علیزاده نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای پنجم مراغه از پروژه‌های توسعه شهری اظهار داشت: بهسازی اطراف صوفی‌چای به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های گردشگری مراغه همواره طی سال‌های اخیر مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است.

وی ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه عملیات اجرایی این پروژه در ۶ ماهه دوم سال جاری آغاز شود، اظهار داشت: از دیگر پروژه‌های سال‌جاری شهرداری مراغه در محور گردشگری می‌توان به توسعه و تکمیل مقبره اوحدی اشاره کرد که در صورت اجرا به یک مجموعه بی‌نظیر تبدیل خواهد شد.

به گفته مروتی تملک املاک باقیمانده در محدوده مقبره اوحدی و ادامه عملیات اجرایی توسعه در این پروژه مورد توجه شهرداری قرار دارد.

سرپرست شهرداری مراغه به برنامه‌ریزی برای احیای پارک معلم هم اشاره کرد و افزود: این پارک متاسفانه به علت نبود روشنایی و دسترسی نامناسب تا حدودی به پارک نیمه‌فعال تبدیل شده است و در تلاش هستیم تا امسال آن را هم احیا کنیم.

مروتی اضافه کرد: امسال اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیون تومان برای احیای پارک معلم مراغه در نظر گرفته شده است و در نظر داریم تجهیزات روشنایی و تاسیسات لازم را تهیه و در تابستان سال‌جاری، پارک معلم را به طور کامل به بهره‌برداری برسانیم.

وی تاکید کرد: پروژه‌های عمران شهری صرفا احداث پروژه‌های جدید نیست بلکه احیای پروژه‌های قبلی و نگهداری و ساماندهی آنها قسمتی از برنامه عمرانی شهرداری در سال ۱۴۰۰ است.

وی به پروژه‌های مسیرگشایی شهرداری هم اشاره کرد و افزود: بلوار ۴۵ متری سردار شهید سلیمانی و مسیر ۳۵ متری الغدیر به رسالت از جمله پروژه‌هایی است که امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته وی اجرای پروژه ۴۵ متری سردار شهید سلیمانی به طول ۱.۵ کیلومتر که ترافیک میدان مادر را به میدان سهند منتقل می‌کند، بعد از شهادت سردار دلها آغاز شد و طی ماه‌های آینده بهره‌برداری می‌شود.

وی اضافه کرد: پروژه ۳۵ متری الغدیر به رسالت هم که یک پروژه مسیرگشایی محسوب می‌شود و شهرک‌های اقماری مراغه را به یکدیگر متصل می‌کند، حدود ۲.۲ کیلومتر طول دارد که در نوع خود از اهمیت ویژه برخوردار است و امسال افتتاح خواهد شد.

وی بیان کرد: امسال عملیات اجرایی برخی از پروژه‌ها هم در حوزه توسعه معابر از جمله خیابان ۵۵ متری ورودی گلشهر و ۶۰ متری عشرت‌آباد آغاز می‌شود.وی اعتبارات عمرانی سال ۱۴۰۰ شهرداری را بر اساس بودجه‌بندی حدود ۸۲ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان از آن به آسفالت معابر اختصاص می‌یابد، حدود ۱۳ میلیارد تومان در پروژه‌های ۳۵ متری الغدیر به رسالت و ۴۵ متری سردار شهید سلیمانی صرف می‌شود و مابقی آن در سایر پروژه‌های توسعه معابر هزینه خواهد شد.

به گزارش صافی اصلاح بودجه‌بندی و تعیین آن بر اساس سرانه شهروندان به جهش بودجه مصوب سالانه شهرداری مراغه و در نهایت به گسترش فعالیت‌های عمرانی شهرداری طی سال‌های اخیر منجر شده است و آن را باید یکی از دستاودرهای شورای پنجم و سرپرست فعلی شهرداری دانست زیرا وی طی روند اصلاح بودجه در سمت معاونت اداری و مالی شهرداری قرار داشت و در نهایت نیز بودجه شهرداری مراغه در سایه خلاقیت وی و اعضای شورای پنجم تحقق یافت.

رودخانه صوفی‌چای که با نام رودخانه گپی‌چای نیز شناخته می‌شود، با ۷۰ کیلومتر طول، از دامنه‌های غربی کوه سهند سرچشمه می‌گیرد و با عبور از غرب شهر مراغه و جنوب شهر بناب، ۱۲ هکتار از باغ‌ها و زمین‌های زراعی را در مسیر خود آبیاری می‌کند و سرانجام به دریاچه ارومیه می‌ریزد.

سد علویان روی این رود ساخته شده است و با برخورداری از مناظر بکر در فاصله سه کیلومتری از مراغه قرار دارد.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت