8:45 1403/04/06

تخصیص ۴۳۰ میلون تومان اعتبار برای بهسازی مسیرهای عشایری مراغه

صافی نیوز / مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی در دیدار با فرماندار مراغه: ۴۳۰ میلون تومان اعتبار برای بهسازی زیرساخت ها و مسیرهای عشایری این شهرستان در سال جاری تخصیص یافته است.
سیدعلی موسوی حسینی

به گزارش صافی، سیدعلی موسوی حسینی فرماندار مراغه در این دیدار گفت: با توجه به نقش خانواده های عشایری در تولید منطقه و شهرستان، بهسازی و مناسب سازی راه های تردد این قشر تلاشگر با تخصیص اعتبار لازم انجام می شود.

وی افزود: همچنین با توجه به در پیش بودن انتخابات ۱۴۰۰، صندوق های سیار برای اخذ آرای خانوارهای عشایری در مناطق ییلاقی و عشایری مراغه مستقر خواهد شد. 

فرماندار مراغه با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه بهسازی راه های روستایی این شهرستان اضافه کرد: در سال های گذشته پنج روستای منطقه جهانگیر کندی و نیز روستای یگورگ که دارای مشکلات تردد در فصول بارندگی بود، با هماهنگی ها و تخصیص برخی اعتبارات مشکلات راه های دسترسی این روستاها هم اکنون مرتفع شده است.

تخصیص۴۳۰ میلون تومان اعتبار برای بهسازی مسیرهای عشایری مراغه

محمد حسن آل هاشم مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی روز شنبه در این دیدار گفت: ۴۳۰ میلون تومان اعتبار برای بهسازی زیرساخت ها و مسیرهای عشایری این شهرستان در سال جاری تخصیص یافته است. 

وی افزود: در این راستا، ۳۳۰ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات توازن و نیز ۱۰۰ میلیون تومان نیز از محل اعتبارات مالیات حامل های سوخت برای این منظور تخصیص یافته است. 

مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی ادامه داد: با توجه به حضور عشایر در مناطق ییلاقی و قشلاقی دامنه های سهند در این شهرستان طی فصول مختلف، بهسازی و مناسب سازی راه های عشایری مورد توجه قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: برای این منظور امسال مرمت و بهسازی مسیر عشایری دامنه های سهند به ویژه مسیر آقدره و نیز تکمیل پل توپراقلو به عنوان مسیر تردد عشایری شهرستان های مختلف استان مورد توجه و اولویت قرار خواهد گرفت. 

آل هاشم با بیان اینکه آبرسانی به ۱۷ روستای مناطق عشایری ارسباران از اقدامات انجام شده مهم در سال های اخیر در آذربایجان شرقی بوده است افزود: برای اجرای این طرح به طول ۸۵ کیلومتر لوله گذاری آب شرب حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون در فصل قشلاق ۱۶ خانوار با یک هزار و ۸۴۶ راس دام و نیز ۳۲۶ خانوار با ۷۷ هزار و ۹۱۴ راس دام در فصل ییلاق در مناطق عشایری این شهرستان حضور دارند.

به گزارش صافی، شهرستان مراغه با واقع شدن در دامنه های سهند از مهم ترین مناطق برای کوچ عشایر در فصل ییلاق در شمالغرب کشور است.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت