6:18 1403/04/06
اظهارات دیرهنگام رئیس جمهور:

مردم نباید همه سرمایه خود را به بورس بیاورند

صافی نیوز / رئیس جمهور گفت: مردم وقتی می‌خواهند در بورس وارد شوند همه سرمایه خود را نباید در بورس بیاورند، باید در حدی بیاورند که فراز و نشیب بورس زندگی آن‌ها را بهم نزند.
رئیس جمهور

به گزارش صافی به نقل از فارس، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در آئین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت صنعت، معدن و تجارت که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: امروز هفتادو نهمین افتتاح ما است و در هفته‌های پیش رو هم افتتاح‌ها ادامه خواهد یافت و تا فرصت داریم طرح‌های مهمی که آماده است افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح‌ها برای دوستان ما این پیام را دارد که ایران با استعدادش، شرکت‌های دانش بنیان و بانک‌هایش، قادر است در شرایط جنگ اقتصادی جهش تولید را به پیش براند.

رئیس جمهور تاکید کرد: دولت و ملت در شرایط سخت اقتصادی پروژه‌‌های بزرگی را به ثمر رساندند. با پول کم مردم و به تدریج با مشارکت مردم، می‌توان یک طرح بزرگ را به ثمر رساند. در بحث‌های امروز روشن شد ما در زمینه فولاد از خام فروشی فاصله گرفته‌ایم.

در بازار سرمایه معمولا ریسک هم هست

روحانی تصریح کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم بورس کار عظیمی را در کشور انجام داد برای اینکه بازار سرمایه ما یک بازار فعال باشد البته در بازار سرمایه معمولا ریسک هم هست، یعنی رشد بازار سرمایه ممکن است در یک سالی خیلی خوب باشد اما چند ماه روند نزولی داشته باشد.

وی افزود: معمولا در بورس ما یک خط مستقیم به سمت بالا نداریم؛ بهرحال خط های شکسته است و در مجموع و در این ماه‌های اخیر بازهم یک مقدار بورس نشاط پیدا کرده است. تلاش ما در دولت یازدهم و دوازدهم توسعه و تعمیق بورس بود.

رئیس جمهور تاکید کرد: ما میخواستیم شرکت‌های دولتی بیایند و وارد بورس شوند؛ من از ابتدای دولت یازدهم تصمیم این بود که کاری کنیم شرکت‌‌های اقتصادی دولتی را وارد بورس کنیم و مدیریت بنگاه‌ها بر عهده دولت نباشد و اگر لازم هست دولت فقط سهام داشته باشد؛ نه اینکه مدریت بنگاه‌های اقتصادی را داشته باشد.

وی اضافه کرد: یک بخش بزرگی از این کار انجام گرفت؛ یک بخش زیادی هم انجان نگرفت که بخاطر مقاومت دستگاه‌ها بود. معمولا دستگاه‌ها برای اینکه از پول و کاسبی فاصله بگیرند مقاومت می‌کنند. بورس امروز یک بازار مهمی است، البته مردم وقتی می‌خواهند در بورس وارد شوند همه سرمایه خود را نباید در بورس بیاورند، باید در حدی بیاوردند که فراز و نشیب بورس زندگی آن‌ها را بهم نزند.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

17 پاسخ

  1. ان شاالله با آمدن دولت جدید مشکلات به وجود آمدن برای مردم و ملت عزیز حل شود

  2. آقایون می روند ولی سالها طول میکشه که زندگی من و تو دوباره به ریل پیشرفت برگرده…

  3. شما اگر فکر میکنید وضعیت ارزش پول ملی یا قیمت ها به جای قبلش برمیگرده حتما در اشتباهی، هیچ گاه این اتفاق نخواهد افتاد. دعا کنید که وضع از این بدتر نشود.

  4. روحاني و دولتش در آخرين روزهاي رفتن ، همه چيزو رها كرده :
    شهرهاي قرمز كرونايي
    تعطيلي كرونايي مشاغل و أصناف
    رفتن مكرر برق و آسيب زدن به وسائل زندگي ، بخش هاي درماني و بهداشتي ، يخچال مغازه ها وووو
    احتمالا جيره بندي آب هم خواهيم داشت
    گراني كالا و اجناس
    خدا خودش بخير كنه

  5. خواسته اند که سنگ تمام گذاشته باشند در همه چیز.

    دیدی بعضی عقده ایها سر لج همه چیز رو آخر بازی می شکنند.

    خب دولت هم داره انجام میده

  6. تو بهترین ریس جمهور بودی ملت ایران الان به لطف شما دیگه احساسی برخورد نمیکنند مثلا حماسه انتخابات ۱۴۰۰ یک حماسه ای جدید بود
    درود بر تو ای ریس جمور بزرگ و ای ریس جمهور منتخب مردم ایران افرین افرین افرین

  7. شرایط بد اقتصادی ما از ۲ جا می آد :
    ۱. تحریم ها : اول از اینکه شدت تحریم ها در این دوره بیشتر شد تحریم ها هدفمند و هوشمند شد و تاثیر تحریم ها بالای ۷۰ ۸۰ درصد رفت و دلیلش هم برجام بود برجام طرح بزرگ جاسوسی اقتصادی بود این ها با برجام تمام سیستم دور زدن تحریم های ما را پوکوندن ببینید بعد برجام چقدر شرکت اروپایی و غیراروپایی به ایران آمد چه تعداد به مرحله عقد قرارداد رسید و چه تعداد اجرایی شد هیچی ! درواقع این ها با برجام ، از درون سرپل های دورزدن تحریم های ما در خارج از کشور را درآوردن .
    ۲ : خوش خیالی ها و نخواندن تاریخ و عدم شناخت ذات غرب بعد ۱۰۰ سال تاریخ ، متاسفانه در این دوره کشور دچار بدآفتی شد ۱۰۰ روز اول گفتید تحریم ها رفت ۱۰۰ روز آخر هم گفتید نرفت که شدت بیشتری هم پیدا کرد ! خوش خیالی ها باعث شد کشور ملعبه دست غرب شود و فکر و تمرکز کشورداری هم روی سراب بنا شود که از داخل هم غافل شدین که این غفلت از سر و روی این مملکت می باره آخرین نمونش همین قصه برق .

  8. از آنجائیکه شاهد افتتاح چند باره یک پروژه ، حتی توسط یک رئیس جمهور هم بوده ایم ، بد نیست که مدتی پس از افتتاحها نیز بصورت سرزده ویا ازطریق پرسنل و نه مدیران ، از پروژههائیکه اینگونه افتتاح میشوند ،گزارش تهیه بفرمائید. .

  9. همین خود تو پارسال قبل ریزش نگفتی مردم همه سرمایه های خود را به بورس بیارن؟ خدایا ما چه گناهی کردیم

  10. جناب روحانی ایت شما نبودین که مرداد ماه سال ۹۹ گفتین مردم همه چیز را به بورس بسپارند ؟ چی شد الان میگی بخشی از سرمایه رو بیارین؟

  11. جناب روحانی عزیز. کاش هیچ وقت هیچ وقت در مورد بورس حرف نمیزدی. به شخصه ۶۰ درصد سرمایه یک عمر زندگیم در بورس با حرف شما به فنا رفت. هر وقت هم اومدم خروج بزنم تو گفتی اوضاع بهتر میشه پول تزریق میشه ولی دریغ از روز های مثبت و عمل به قولها هر روز بیشتر در منجلاب فرو رفتم. همین سال پیش مجبور شدم با صاحبخانه با اجاره بیشتر قرارداد ببندم چون نمیتونستم پولم را در بورس نقد کنم و پول پیش اضافه کنم. بعد حرفت را وض کردی و گفتی کوتاه مدتی به بورس نگاه نکنیم خب من اردیبهشت پارسال تا تیر ماه امسال پول گذاشتم تو این مدت همه چیز چند برابر شده بعد ما ۶۰ درصد پولمون رفته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت