15:35 1403/04/04
روحانی:

دولت موظف نیست خانه بسازد، تسهیلات باید بدهد

صافی نیوز / رئیس جمهور در افتتاح رسمی طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه ناچار بودیم تعهد دولت قبل در مورد مسکن مهر را ادامه دهیم و دو سوم مسکن مهر به دوش دولت ما افتاد، گفت: واحدهای مسکونی را خود مردم باید بسازند این اشتباه است که دولت برود دنبال این کار؛ دولت باید وام و زمین و خدمات را در اختیار مردم بگذارد.
حسن روحانی

به گزارش صافی، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهو روز دوشنبه در هشتادمین پویش ملی تدبیر و امید برای جهش تولید فرمان افتتاح رسمی طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی را در سراسر کشور صادر کرد.

۵۱ هزار و ۲۳۰ واحد مسکونی شامل، ۲۸ هزار و ۵۱۸ واحد مسکونی، طرح اقدام ملی مسکن در قالب انبوه‌سازی، واگذاری گروهی زمین، مشارکت خصوصی و بازآفرینی شهری محلات هدف در کشور، ۲۲ هزار و ۷۱۲ واحد مسکونی مهر در سطح کشور، ۶۱ پروژه و شروع عملیات اجرایی ۶۲ طرح روبنایی و زیربنایی طرح اقدام ملی مسکن و مسکن مهر در شهرهای جدید کشور، پروژه‌هایی بود که با اعتبار ۲۴ هزار و ۱۱۹ میلیارد تومان به افتتاح رسیدند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه در دولت دوازدهم تلاش مضاعف برای مسکن به وجود آمد، اظهار کرد: مردم چه قبل و چه بعد از ازدواج مسئله مسکن و در کنارش اشتغال برایشان اهمیت دارد و در این زمینه دولت مسئولیت بزرگی به دوش دارد. ما در ابتدای کار نمی‌توانستیم کاری کنیم جز انجام تعهد دولت قبل در مورد مسکن مهر که دو سوم آن باقی مانده بود.

وی افزود: این کار سختی بود که محله‌های مسکونی را تکمیل کنیم و خدمات آب و برق و گاز و جاده و مدرسه را به این محلات برسانیم. ولی با آمدن مهندس اسلامی و تلاش ایشان از ابتدای کار این اقدام انجام شد و کار رو به اتمام است و چیزی از پروژه مسکن مهر باقی نمانده است.

روحانی با تاکید بر اینکه احیای بافت فرسوده هم از دیگر اقدامات دولت بود، اظهار کرد: در کنار رقم یک میلیون و سیصد و شصت هزار واحد مسکونی که ساخته شده، ۵۳۴ هزار واحد مسکونی هم تحت عنوان طرح اقدام ملی مسکن انجام شده که از این بین برخی زمین‌هایش واگذار شده و ۴۰ هزار واحد هم تحویل شده و در حال بهره‌برداری است.

رییس جمهوری با اشاره به اقدامات لازم برای امر مسکن در کشور اظهار کرد: اولین اقدام این است که طرح خوبی برای ساختن واحدهای مسکونی، شهرک‌ها و شهرهای جدید داشته باشیم که هرچه بهتر انجام شود، کار با سرعت و کیفیت بهتری پیش می‌رود.

وی با یادآوری معماری سازه‌های باستانی و تاریخی ایران در تخت جمشید و میدان نقش جهان، افزود: معماری در امر ساختمان‌سازی و توجه به فضا و تابش خورشید و ترکیب مصالح بسیار مهم است. گذشتگان ما ساختمانهای عظیمی ساخته‌اند که در مکان‌یابی آنقدر دقیق عمل کردند که الان در برابر باران، طوفان و زلزله مقاوم مانده‌اند.

روحانی یادآور شد: ما الان در تهران شاهدیم که برج‌ها و ساختمانهای بلندمرتبه‌ای را روی گسل‌ها ساخته‌اند. دولت باید سرمایه خود را که زمین است در جای مناسب و با توجه به وضعیت مردم در اختیار آنان قرار دهد تا زمین هایی در اختیار مردم قرار گیرد که مناسب خانه سازی باشد تا محیط زیست و جنگل‌ها نابود نشوند.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه واحدهای مسکونی باید با قیمت مناسب در اختیار جوانان قرار گیرد، گفت: اگر بخواهیم واحد مسکونی ضروری برای یک خانواده در نظر گیریم باید سالی ۵۰۰ هزار واحد مسکونی بسازیم که کار بزرگی است. البته دولت موظف نیست خانه را بسازد اما زمین و تسهیلات لازم را باید در اختیار بگذارد.

روحانی ادامه داد: واحدهای مسکونی را خود مردم باید بسازند این اشتباه است که دولت برود دنبال این کار. دولت باید وام و زمین و خدمات را در اختیار مردم بگذارد. پس قدم‌های مهمی را دولت باید بردارد و قدم‌هایی را هم مردم باید بردارند تا ان شاءالله مردم بتوانند صاحب مسکن شوند.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

35 پاسخ

  1. قانون در مورد تامین مسکن یه جمله‌ای داره وقت کردی یرو بخون.

    من فوق لیسانس عمرانم ۸ ساله پرونده از نظام مهندسی نداشتم و بیکارم الانم اسنپ میرونم

  2. واقعا شما باید برای همیشه از خدمات دولتی و مناسب دولتی منع بشوید و دادگاهی شده و به جزای خود برسید که ملت را به نظام بدبین کردید و باعث انواع آشوب ها و ضررهای فراوان مالی و جانی و خانوادگی شدید شما مصداق بارز …… در زمان حاضر هستید منتظر دادگاه شما هستیم

  3. دولت لیبرال سرمایه دار به همین دلیل مضر است و بدرد هیچ جامعه ای نمیخورد . چنین دولتی در پی منافع شخصی و حزبی و گروهی سرمایه سالاری ، حتی به تعهداتی که خودش بیپذیرد پایبند نیست . چنین رویکرد فاسدی فساد ساز است و این مرض را به جامعه تسری میدهد .

  4. دولت می توانست در زمین های بالاشهر که در اختیار داره عین برخی پارک ها، پادگان ها، دانشگاه ها، ادارات و زمین های بلا استفاده خانه های مدرن می ساخت و به قیمت واقعی و البته با وام به پول دارها می فروخت. هم رونق ایجاد می شد هم تورم کمتر می شد هم مشکل کمبود مسکن حل می شد هم کلی درامد به دولت ایجاد می شد. اگر مسکن به اندازه کافی باشه و مبالغ اجاره ها منطقی و رقابتی باشه خب کسانی که مسکن ندارند اجاره می کنند این بهتر از خانه دار شدن شصت هفتاد متری درمجتمع های بزرگ هست که با معیارهای ایرانی اسلامی همخوانی نداره. یک کار خوب کرده بودید اونم گفتید غلط هست. دولت باید طرح مسکن مهر رو اصلاح می کرد و ساخت اون مجتمع ها رو که بیشتر شبیه زندان هست تا مسکن متوقف می کرد و مسکن به معنای واقعی کلمه می ساخت. درد این هست که شما حتی نای فکر کردن و درک مشکلات مردم رو نداشتید چه برسه به اینکه بخواهید وارد فاز اجرایی بشوید.

  5. بعضی از آدم ها نهایتا به درد سخنرانی می خورند
    کار که به دستشان سپرده شود جز فضاحت چیزی به بار نمی آید.
    بعضی ها هم سخنران خوبی نیستند ولی کار اجرایی آنها حرف ندارد.

    خلاصه اینکه عزیز دل علی برکت الله برو که دیگه برنگردی

  6. بعضی از آدم ها نهایتا به درد سخنرانی می خورند
    کار که به دستشان سپرده شود جز فضاحت چیزی به بار نمی آید.
    بعضی ها هم سخنران خوبی نیستند ولی کار اجرایی آنها حرف ندارد.

    خلاصه اینکه عزیز دل علی برکت الله برو که دیگه برنگردی

  7. یه سوال از آقای روحانی ، پس مردم شما را انتخاب کردند دقیقا برداشون چیکار کنید؟

  8. هنوز هم مساکن مهر را کامل نکرده اید. مردم پول دادند و دولت وقت تعهد داده که بسازد ، خوب انتظار داشتید شما نسازید و تعهد ندهید و از آن معاهده خارج بشوید. بهتر نبود می ساختید اما با مردم صادق می بودید و به جای فرافکنی و طول دادن کار می کردید، راه دوری که نمی رفت برای خود همین مردم بود و هست و خواهد بود. نه اینکه کار را کلا زمین بگذارید. الان چه خوبی داره که قیمت خانه چندبرابر توان مردم شده.لطفا از این برامون بگو آگاه بشویم!

  9. وظیفه دولت اگر نظارت است این کار را هم به نحوی اجرا شده که اگر مردم خودشان مسکن بسازند خواهان دریافت مبالغ نجومی هستند حتی در بحث اجاره بها که دولت در این زمینه نیز هیچ کنترلی نداشته بحث تحریم را پیش کشیده . همچنین در بحث پرداخت وام برای ساخت ساز این قدر بهره این وام زیاد است که کمر مردم در زیر آن خورد می شود. در بحث زمین و تبدیل زمین کشاورزی و باغی به زمین مسکونی خود دولت به یک سری افراد با صدور بخش نامه و دریافت پول امکان ساخت و ساز در همه جا را فراهم کرده و کسی هم پاسخ گو نیست . متاسفانه همه مسئولان چون ابزار رسانه را در اختیار دارند راحت حرف می زنند بدون اینکه حاضر به پاسخ دهی باشند و هر حرفی را که به نفع خودشان و به ضرر رقیب سیاسی است به راحتی به زبان می آورند . بهتر است از مردم در خصوص طرح مسکن مهر سوال شود که چگونه طرحی بوده نه اینکه مسئولانی که برای این که فقط از اول در فکر حذف این طرح بوده اند به سر کار آمده و این طرح را بدون اثر بدانند . چندین نفر از طریق طرح مسکن مهر صاحب هانه شده اند که هیچ وقت در خواب هم رویایی خانه دار شدن را نمی دیدن .

  10. شما کلا وظیفه ای ندارید جناب پرزیدنت.. اگر این کار رو هم اگر موظف نبودید انجام بدید زخم بستر می‌گرفتید قربانت گردم!!! یکم تحرک بدنی برای سلامتی تون نیست

  11. آقای روحانی رو اون کشورهایی که فقط تسهیلات می دهند فقط با همان تسهیلات می شود خانه خرید تسهیلات شما چند درصد از قیمت خانه می شود؟!!!

    شما وظیفه خانه سازی نداشتی درست اما وظیفه مهار تورم و ایجاد برابری اجتماعی را داشتید یا نه؟ شما با اقداماتی اولیه می توانستید مانع تورم و نابرابری اجتماعی و ارزان شدن مسکن بشوید مثل:

    شما برای قانون مالیات بر عایدی سرمایه لایحه که ندادید هیچ بلکه با مخالفت مانع تصویب طرح ان شدید. هم اکنون هم ایادی ای در کارند تا مجددا مانع تصویب نهایی این قانون موثر بشوند که بی ارتباط با شما نیستند بماند که خود متن فعلی هم ایراداتی دارد و از اشخاص حقوقی حمایت ناروایی کرده که صدایش بجایش در می آید

    شما برای مالیات بر اشخاص حقیقی لایحه ای ندادید

    شما برای شفافیت نظام مالی کشور و تصویب و اجرای قانون از کجا آورده ای یا همان قانون مبارزه با پول شویی هیچ کاری نکردید که با نرم افطارهای هوشمند می شد به بهترین نحو اجرایش کرد و می توانستید از خلق پول کثیف جلوگیری کنید

  12. قانون اساسی رو بخون
    دوباره بخون می گی حقوق دانی اما نمی دونم که واقعا هستی نیستی چطوریه

  13. دولت موظف است قیمت مسکن را ۱۰۰۰ برابر کند.
    البته نه فقط مسکن،بلکه همه چیز را.
    عاقبت به خیر نخواهی شد.

  14. اگر ناچار بودید پس چرا علی برکت الله ش رو گفتید کلی پزش رو دادید؟
    اصلا مگه دولت موظف به کلنگ زدن و افتتاحیه هست؟
    کجای قانون اساسی و قوانین رسمی کشور هست که مسولین باید کلنگ بزنند و افتتاح کنند؟ بعد هم از بیت المال خودشون به خودشون جایزه ولوح بدن؟!!!
    پولش از بیت المال هست نه از جیب مسولین ساختش هم وظیفه مسولین است
    هیچ جای قانون هم نیامده که باید افتتاح توسط مسولین باشه در هیج جای دنیا هم این بچه بازیها وهدر دادن سرمایه کشورشون وجود نداره در هیچ آیه قرآنی هم نیامده در ایران باستان هم نبوده در دنیای مدرن هم این کارهای کودکانه نیست!
    وقتی پروژه عمومی برای مردم آماده شد رسانه ملی اعلام میکنه وخودِ مردم بامراجعه شون افتتاح میکنند

  15. شما که البته هیچ وظیفه ای ندارید قربان شما رئیس هستید فقط باید دستور بدهید ، عواقبش هم به خود مردم مربوط هست .
    البته دو سوم مسکن مهر رو هم باز تواضع به خرج دادید همش گردن شما افتاد و شما هم که لطف کردید و مسئولیت بقیه رو هم به دوش کشیدیر ،نشانه بزرگواری شماست قربان .
    از زمان هخامنشیان!ایران دولتی به تدبیر و کوشایی شما به خودش ندیده .

  16. سلام شما در ۸سال زمام داری ۶ سال وزیر مسکنت کسی بود افتخارش ادامه ندادن مسکن مهر بوداورا هم با فشار مردم ومجلس عوض کردید واین وزیر جدید باید ۱۰ سال کار کند تا کارشکنی های قبلی را جبران کند ووظیفه دولت اگر ساخت مسکن نیست بالا بردن آن هم نیست

  17. شما به تعهد دولت خودت که قانون خدمات رسانی به ایثارگران و فرزندان آنها هست عمل بفرما تا سیاهی کارنامه ت مقداری کم رنگ تر بشه

  18. آقای روحانی دادن مجوز برای ساخت وظیفه دستگاه دولتی است چندین سال برای گرفتن مجوزهستیم ولی هنوز سرخط هستیم این سازمان آن سازمان حواله می دهند زمینی درملارد بنام زمینهای معروف به جهانبین خریداری که بنایی برای سکونت بسازیم وتمام اطراف این زمین ساخته شده به جزاین زمین که چندین تعاونی واشخاص حقیقی خریداری کرده اندولی اجازه ساخت توسط وزارت مسکن داده نمی شود جنابعالی که اعتقادی برای ساخت مسکن ندارید حداقل ازدادن مجوز نیزصرف نظرکنید تامردم راحتربرای ساخت اقدام کنند.

  19. سلام عزیزان
    خسته نشید اینقدر تعهد می دید و کار می کنید ؟
    مسکن مهر ما از سال ۹۲ تا الان هنوز تحویل داده نشده
    فکر می کنم ۵-۶ سالی هست که داریم قسط وامش رو می دیم

  20. درست حسابی نظارت کند .
    طوری کنترل کند که دلار نشه ۲۵ هزار تومان و یورو نشه ۳۰ هزار تومان .

  21. دولت هیچ دخالتی در اقتصاد نباید کند و فقط باید آن را کنترل و نظارت کند.

  22. دولت هیچ دخالتی در اقتصاد نباید کند و فقط باید آن را کنترل و نظارت کند.

  23. چه قدر شادم که ۲۰ روز دیگه بزرگترین جشن ملی رقم خواهد خورد ؛ جشن رفتن تو و دولتت.

  24. اصل‏ سی و یکم قانون اساسی: داشتن‏ مسکن‏ متناسب‏ با نیاز، حق‏ هر فرد و خانواده‏ ایرانی‏
    است‏. دولت‏ موظف‏ است‏ با رعایت‏ اولویت‏ برای‏ آنها که‏ نیازمندترند به‏ خصوص‏
    روستانشینان‏ و کارگران‏ زمینه‏ اجرای‏ این‏ اصل‏ را فراهم‏ کند.

  25. شما سوگند وفاداری به قانون اساسی خوردید که در آن تامین مسکن همه مردم وظیفه دولت جمهوری اسلامی است.

  26. دولت موظف نیست خیلی کارا بکنه و دست تو اقتصاد ببره تو چرا این کارا رو کردی . دولت موظف نیست‌با دلار ….. تو زندگی مردم . دولت نباید از رانت اقتصادی برای خانوده و دور و بریاش استفاده کنه . دولت موظف نیست تو بورس سرک بکشه . دولت موظفه برقو قطع کنه . نیروگاه نسازه . سد نسازه . دولت موظفه هر روز یه خالیه جدید ببنده ‌. دولت مطوظفه دلار ۴۲۰۰ تومنی بده دور و بریاش . دولت موظفه مردمو به بد بختی بندازه . دولت موظفه جیب مردمو بزنه . چقدر ….

  27. روحانی تو دیگه حرف نزن همه مردم خوب شناختند ایران نابود کردی انشالله….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت